Fräscha upp innertak med färg??

Moderatorer
Post Reply
soulbrother
Posts: 51
Joined: Wed May 06, 2009 10:07 am

Fräscha upp innertak med färg??

Post by soulbrother »

Efter att ha sålt min totalrenoverade 70:a fortsätter jag nu där jag slutade med 62:an. Innertaket är ju i tyg på denna och är hemskt fläckigt och missfärgat av rostförorenat kondensvatten (troligen från bågarna) från den tiden bilen stod ute, men i övrigt helt. Eftersom jag har så mycket annat småplock att göra på bilen skulle jag gärna vilja fuska till innertaket så länge istället för att byta det nu och så ta bytet om ett par år när renoveringen "lugnat ner sig" lite.
En gång i världen hade jag en PV 1960 som hade samma sorts innertak i tyg och det hade föregående ägare målat. Troligen av samma anledning som jag vill fräscha upp mitt, alltså att det var fläckigt och missfärgat för det var inga hål och revor i det. Det såg hur bra ut som helst och det enda som märktes var att det förstås var lite "styvt" p.g.a. färgen.
Undrar nu om det är någon som har gjort nåt liknande och isåfall har förslag på lämplig färg?
Givetvis kommer jag att byta innertaket så småningom eftersom det är tänkt att den här Amazonen ska bli lika fin som 70:an men som sagt, tills den rätta tiden och tillfället kommer skulle jag kunna tänka mig att snygga till det på detta sätt.
Allt som är värt att göra är värt att göras bra!
kwimmm
Posts: 74
Joined: Tue Aug 12, 2008 8:59 pm

Re: Fräscha upp innertak med färg??

Post by kwimmm »

Vad är det för tyg?? om du har möjlighet att plocka ner det så skaffa en STOR STOR kastrull och köp textilfärg i vilket välsorterad stormarknad som helst. då får du ett välfärgat innertak för under 100kr och på ungefär två timmar (bortsett från demontering och montering).
Post Reply