Mellanblå 69:a
Posted: Fri Sep 23, 2011 12:28 am
Hej! Kände att det va dags att lägga upp lite bilder på min nyinförskaffade!
Bilen är en tidig 69:a, bra bruksskick och näst intill orörd.
Jag är 3:e ägaren och ägaren innan mig har haft den i 25 år. Ägaren hade tråkigt nog gått bort i våras så hans son sålde den och mena på att det var hans pappas ögonsten som han använde regelbundet. När jag sedan kollade noggrannare i besiktningspappren såg jag att han hade kört 6 mil dom senaste 2 åren. Det var lite tråkigt..
Men på plus sidan så har den bara gått knappt 13000 mil!
Jag visste när jag köpte den att den hade problem med kylaren. Kylarvattnet var genomrostat och den "spydde" ut vatten från och till när den kände för det, plus att vänster frambroms kärvade från och till alla 35 mil hem, men den höll ihop hela vägen.
Efter mycket om och men blev tillslut kylaren och vänster bromsok renoverat och efter det va det mesta löst.
Har även fått byta bränslepump. Utöver det har den rullat på bra!
Nyhemkommen!
Började med att göra lite små pill. Bytte några dåliga lister, innerbelysningen, backspegeln, stänklappar m.m.
Rostläckage
Kylaren efter renovering och en skymt av bränslepumpen
Målet är inte en utställningsbil men den ska bli bra mycket finare än den redan är! Kommer inte vara bruksbil heller men jag vill ju kunna använda den utan att känna att jag försakar den på något sätt, så det känns som en rimlig nivå..
Tänker fixa till stötfångarna, inte riktigt bestämt hur än (främre är skadad på 2 ställen), byta baksätets ryggklädsel då den är sprucken på 3 ställen, byta instrumentstoppningen, blästra och lacka fälgarna(kanske vit däcksida?), sätta på 2 st bosch extraljus så fort stötfångarna är klara och kanske det viktigaste, laga lite rostskador som jag hittade när jag skulle byta golvmattan!
Och sen bara putsa, putsa, putsa, putsa!
Bilen är en tidig 69:a, bra bruksskick och näst intill orörd.
Jag är 3:e ägaren och ägaren innan mig har haft den i 25 år. Ägaren hade tråkigt nog gått bort i våras så hans son sålde den och mena på att det var hans pappas ögonsten som han använde regelbundet. När jag sedan kollade noggrannare i besiktningspappren såg jag att han hade kört 6 mil dom senaste 2 åren. Det var lite tråkigt..
Men på plus sidan så har den bara gått knappt 13000 mil!
Jag visste när jag köpte den att den hade problem med kylaren. Kylarvattnet var genomrostat och den "spydde" ut vatten från och till när den kände för det, plus att vänster frambroms kärvade från och till alla 35 mil hem, men den höll ihop hela vägen.
Efter mycket om och men blev tillslut kylaren och vänster bromsok renoverat och efter det va det mesta löst.
Har även fått byta bränslepump. Utöver det har den rullat på bra!
Nyhemkommen!
Började med att göra lite små pill. Bytte några dåliga lister, innerbelysningen, backspegeln, stänklappar m.m.
Rostläckage
Kylaren efter renovering och en skymt av bränslepumpen
Målet är inte en utställningsbil men den ska bli bra mycket finare än den redan är! Kommer inte vara bruksbil heller men jag vill ju kunna använda den utan att känna att jag försakar den på något sätt, så det känns som en rimlig nivå..
Tänker fixa till stötfångarna, inte riktigt bestämt hur än (främre är skadad på 2 ställen), byta baksätets ryggklädsel då den är sprucken på 3 ställen, byta instrumentstoppningen, blästra och lacka fälgarna(kanske vit däcksida?), sätta på 2 st bosch extraljus så fort stötfångarna är klara och kanske det viktigaste, laga lite rostskador som jag hittade när jag skulle byta golvmattan!
Och sen bara putsa, putsa, putsa, putsa!