vem brotschar förgasare?

Moderatorer
Post Reply
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

vem brotschar förgasare?

Post by sunkmaster »

hej på er. jag har som bekant en weber 36/36 och den beter sig lite konstigt som jag har beskrivit innan och tänkte nu att jag skulle brotscha om spjällaxlarna eftersom det e glapp i dem. jag har vart i kontakt med en lokal firma här i borås men dem gör inte sånt längre, har även vart i kontakt med kgtrimning men dem gör inte sånt heller längre. var inne på förgasarteknik men dem verkar mest syssla med SU. jag sökte på google men lyckades inte hitta nåt så om nån vet nån bra firma som sysslar med sånt så vore jag väldigt tacksam.

mvh
Fredrik
J.Lundin_
Posts: 308
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:31 am

Re: vem brotschar förgasare?

Post by J.Lundin_ »

Prova med första bästa mekaniska verkstad där du bor, merparten brukar kunna brotscha hål till det mått man önskar, för det är ju inte axeln som man brotschar, eller hur.... :D :D
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: vem brotschar förgasare?

Post by granfot »

Annars har jag för mig att Misab renoverar och fixar en del med weber. Priser och sånt vågar jag inte svara på, men kolla med dom om du inte hittar något i Borås.
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

Re: vem brotschar förgasare?

Post by sunkmaster »

J.Lundin_ wrote:Prova med första bästa mekaniska verkstad där du bor, merparten brukar kunna brotscha hål till det mått man önskar, för det är ju inte axeln som man brotschar, eller hur.... :D :D
ne det e det ju inte så sett, bara det att jag vet ju inte om det e själva axeln som e sliten eller om det e i godset därför jag tänkte att det hade vart bra att lämna in till nån som vet och e erfaren av dessa typ av jobb. sen verkar det lite svårt att få tag på nån ÖD axel så det kanske inte går att lösa iaf.


granfot:

jag har kollat med misab och dem gör inga renoveringar, dem har bara delar eller säljer kompletta förgasare och den kosta 5000 och det känns lite saftigt just nu
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: vem brotschar förgasare?

Post by A-masen »

Här har du en av några förgasarfirmor: http://www.forgasarteknik.se/
Samtidigt så bör du vara medveten att det är mer än 25 år sedan det tillverkades bilar med förgasare i vår del av världen, så många som kunde det här med förgasare har gått i pension.
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

Re: vem brotschar förgasare?

Post by sunkmaster »

A-masen wrote:Här har du en av några förgasarfirmor: http://www.forgasarteknik.se/
Samtidigt så bör du vara medveten att det är mer än 25 år sedan det tillverkades bilar med förgasare i vår del av världen, så många som kunde det här med förgasare har gått i pension.
sysslar dem inte bara med SU då? jag har vart inne där men sagt verkar vara mest SU och Stromberg dem sysslar med
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: vem brotschar förgasare?

Post by Hasse63 »

Hör med förgasarteknik... har för mig att jag set att han kan renovera dom också.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply