Jag tycker dubbla SU är att föredra jämfört med DCD, de är snygga och har ett skönt ljud, upplevde även att de har bättre gassvar än en ful DCD. Nålar finns det massor av och vilken man vill ha är upp till var och en och vad man vill ha ut. Nedan en lista på de som finns som standard.
Funkar att ha en standard 87mm topp och planingen är upp till var och en det med, planar man så runda av f-rummens vassa hörn.
Har kört standard avgassystem men ett grövre hembyggt är väl bäst. Extraktor behövs inte i detta läge då originalet räcker långt.
Finns kammar som är snarlik D-kammen och K är den som är närmast. och ja, jag vill påstå att den/de är bäst om man bara vill trimma lite och nöjer sig med 105-125 hk och vill att resten också ska hålla. Mer Hk med en riktig portad topp typ dom som Lindqvist eller Erland Cox mfl. byggt, och då kanske även ett extraktor
Det är vad jag tycker.
HS6 nålar
.................................Filter typ
Motortyp.............Papper............Ljuddämpare
B18B utf. 1.............TZ
.......utf. 2.............ZH
.......utf. 3.............KD.................KF
.......utf. 4*...........DX
B18D utf. 1........KA el. XH............KB
.......utf. 2............ZH.................KE
.......utf. 3............ZM.................KG
________________________________________________
HIF6 nålar
B20A..................................BCJ
B20B....1971.........................BAL
..........1972.........................BBB
..........1973-1974 exkl Canada
..........tid utf.......................BAZ
..........sent utf.....................BBZ
..........1973- 1974 Canada........BBB
B20D....1971.........................BAL
..........1972.........................BAZ
Vassast är BBZ följt av BBB KN BAL