Helt orörd lågmilare....

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by Uffe »

Det är ju helt sjukt fint din bil är bevarad. Otroligt!!!
Amazon 1957
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

Image

Image

Image

Image

Image

Image
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

Image

Image

Image

Image



Image
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

Image
Image


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
På dom två sista bilderna kan man konstatera att det inte är rätt eller fel att säga att ytbehandlingen skulle vara av den eller den andra typen utan det kunde tydligen finnas av bägge typerna på samma bil och jag tror inte att nåt är bytt, fanns i alla fall inget på stjärnskruvskallarna som tydde på att något hade blivit lossat, men nu har jag lossat den på förarsidan... Ja, ja otroligt viktigt va, men jag vet ju att många nördar ner sig i sånt här så därför lägger jag väl ut det...
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

Image

Image

Image

Var lite fundersam på om kabeln skulle gå så här men fick se ur en försäljningsbroschyr tror jag det var, och det skulle faktiskt va så här, lite "buskigt" kan tyckas...
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

Image
Inga rostjäsna spalter här inte, nu har bilen fått ett grundligt rostskydd med hålrumsvätska i alla balkar dörrar luckor,trösklar m.m

Image
Som sagt va. ingen spaltrost här inte!
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

amazingracing wrote:Image
Inga rostjäsna spalter här inte, nu har bilen fått ett grundligt rostskydd med hålrumsvätska i alla balkar dörrar luckor,trösklar m.m

Image
Som sagt va. ingen spaltrost här inte!
Oj vart visst dublett där...
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Bilar som skärmbalkarna är bytta på brukar ju ha lite problem med passningen i höjd mot huven, skönt när det är orört...

Image
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

Image

I och med det får man passa på och önska ett gott nytt år och hoppas att nån av er som renoverar kan få lite nytta av dessa bilder!
ståle
Posts: 38
Joined: Sat Apr 24, 2010 8:37 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by ståle »

Hei!

Utrolig Flott denne bilen din, Gratulerer mye :D

Godt Nyttår
MVH

Ståle :D
Mats Lysekil
Posts: 62
Joined: Sat Jan 05, 2008 5:09 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by Mats Lysekil »

Gott Nytt!!!!!!!!!! Tusen tack för fina bilder, plus för alla närbilder++++++++++++++++++++!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :mrgreen:
Mvh Mats
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by Amazonsport »

Porr på högsta nivå, detta är ju bättre än den bäst renoverade bil just för att det är originalskicket som visas. Tror inte vi kan få nog av bilder på denna skapelse.. Tack
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Whitesand
Posts: 93
Joined: Sat Jan 24, 2009 9:20 am
Location: STOCKHOLM

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by Whitesand »

Vilken Pärla!!!

Stort grattis. Du verkar dessutom vara "rätt" person att ta hand om och uppskatta bilen för vad den är -
en, som de säger i det stora landet i väster, bil som befunnit sig i en time capsule.

Gott Nytt År
Whitesand
1959 Amazon Sport 12206UVB, Rubinröd/gråbeige 51, renoveringsobjekt
1967 Amazon Kombi Sport 22234, Pärlvit 79-1, B18/M40 under renovering
121
Posts: 157
Joined: Sun Feb 29, 2004 7:25 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by 121 »

amazingracing wrote:Här komer verktygsbilden..
Image
Stort tack för bilden.

Jag har aldrig sett en verktygsväska med grön utsida tidigare. De verktygsväskor som jag har sett vara till salu på marknader och Tradera har alltid varit svarta, eventuellt med en rödbrun förstärkning uppe vid snöret. De flesta väskorna har också innehållit två skruvmejslar, en tång och en skiftnyckel.

Är det en grön utsida som gäller för alla Amazoner av årsmodell 1966? Eller kan verktygsväskorna ha varit olika för Amazoner av olika utrustningsnivåer? (Skulle en grön utsida kunna betyda att verktygsväskan är avsedd för Amazon Favorit-modellen och att Volvo har sparat in några verktyg i satsen?)
amazingracing
Posts: 52
Joined: Mon Dec 26, 2011 4:02 pm

Re: Helt orörd lågmilare....

Post by amazingracing »

121 wrote:
amazingracing wrote:Här komer verktygsbilden..
Image
Stort tack för bilden.

Jag har aldrig sett en verktygsväska med grön utsida tidigare. De verktygsväskor som jag har sett vara till salu på marknader och Tradera har alltid varit svarta, eventuellt med en rödbrun förstärkning uppe vid snöret. De flesta väskorna har också innehållit två skruvmejslar, en tång och en skiftnyckel.

Är det en grön utsida som gäller för alla Amazoner av årsmodell 1966? Eller kan verktygsväskorna ha varit olika för Amazoner av olika utrustningsnivåer? (Skulle en grön utsida kunna betyda att verktygsväskan är avsedd för Amazon Favorit-modellen och att Volvo har sparat in några verktyg i satsen?)
Jag kan ju inte garantera att satsen är komplett men skulle uppskatta om nån kan knäppa ett kort på vrkt.sats så kan jag uppsöka garaget den stod i för att se om jag kan hitta ev. resterande verktyg, så gör gärna det, det skulle jag uppskatta!
Post Reply