gummit mot sidobakrutorna

Moderatorer
Post Reply
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

gummit mot sidobakrutorna

Post by cooljb »

hej
hur f_n får man dit gummit mot sidobakrutorna??? blir snart tokig, finns det nått knep till detta. tacksam för svar.
mvh jerry
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: gummit mot sidobakrutorna

Post by QV »

Har inget minne att det var värre än något annat, nu vart de monterade 2008 så jag borde kommit ihåg det om det djävlas mer än vanligt.
Men det är mest minnen från dräneringsslangen under värmepaketet :evil:

Jag har en stor mängd persiensnöre som används till allt möjligt, om det är djävligt så borde jag ha använt snöret som man gör till gummilisten för fram och bakrutan.

/Janne

Framkant först för att avsluta med spetsen i bakkant borde det vara.
Montera ramen utifrån och använd snöret för att få över gummiläppen på insidan

Allt taget ur det lilla minne man har kvar......
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: gummit mot sidobakrutorna

Post by cooljb »

De är ju hårda typ alu eller metall inuti så går ju knappt att få i dem, om man böjer för mycke så e det svårt att böja tillbaka dem i hålet om ni förstår vad jag menar? Eller e de i bara gummi om man köper de nya nu???
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: gummit mot sidobakrutorna

Post by QV »

Det "hårda" skall vara kvar på utsidan. Endast gummiläppen skall krängas över.
Monteras från utsidan
Du har väll inte blandat ihop höger och vänster sida?

Vilken sida som är rätt set man väll på infästningen av rutan mot Bstolpen

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: gummit mot sidobakrutorna

Post by cooljb »

tack för tipsen, va ju hur lätt som helst vet inte vad jag tänkte på hehe :oops: men mjuka utåt och träs på från insidan ska de va.
mvh jerry
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: gummit mot sidobakrutorna

Post by QV »

Opps så är det med minnesbilder, det är inte alltid man kommer ihåg helt rätt vad man gjorde 2007..... Åren förvränger minnet.
Bra att du kommer vidare i renoveringen.

Själv använde jag fästskruvarna från bakre sidorutan (reservdelsbilen) till att montera detaljerna runt bakre skylten/handtaget. De är lite kortare men mycket fina efter att ha suttit skyddade i Bstolpen.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply