Ac till amazon?

Moderatorer
Post Reply
KaptenMagnus
Posts: 5
Joined: Mon Aug 15, 2011 9:04 pm

Ac till amazon?

Post by KaptenMagnus »

Hej jag undrar om någon här vet var man kan få fram information och bilder på den ac som satt i amazon och 140an. Min bror har nämligen "ärvt" en massa lådor med amazon och 140 delar. Och där skulle finnas en ac till amazon. Han frågade om jag vill ha denna och det svaret va ju lätt. Så nu har jag försökt få fram bilder och även installations anvisningar på denna anläggning utan framgång. Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

Mvh KaptenMagnus
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Ac till amazon?

Post by A-masen »

Sök i renoveringstrådar från QV här på forumet. Han lär nog höra av sig själv också.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Ac till amazon?

Post by QV »

länkar dör vid byte av phpversioner men här är en av länkarna
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... f=7&t=6322

Bilder finns i min tråd under original men på vilken sida har jag inte koll på.

om du går med i Amazonklubben (om du nu inte redan är medlem) så finns bygget visat i tre nummer av klubbtidningen.

/Janne

vilken budget har du tänkt dig? En slutkostnad under 10,000 är ett fynd...
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
KaptenMagnus
Posts: 5
Joined: Mon Aug 15, 2011 9:04 pm

Re: Ac till amazon?

Post by KaptenMagnus »

Ja någon specifik budget finns väl inte. Har ju inte sett ac'n ännu. Så jag vet inte ens vad som finns och vad som saknas eller vilket skick det är i. Men jag har redan börjat lägga undan ac grejor. För jag hade tänkt bygga om ett orginal värmepaket med kyl element framför värmeelementet. En kompis till min far är kylteknicker eller vad det heter och han har redan lovat mig att hjälpa till med kylmedel/ olja och den biten. Men finns det en orginal anläggning så är det ju roligare. Var och hur sitter agrigatet monterat i bilen? Sen får jag väl ta tummen ur och gå med i Amazon klubben det är ju aldrig fel. Ska krävas mycke innan jag säljer min combi.

Mvh KaptenMagnus
KaptenMagnus
Posts: 5
Joined: Mon Aug 15, 2011 9:04 pm

Re: Ac till amazon?

Post by KaptenMagnus »

Hej alle sammans. Igår fick jag installations boken för ac'n till både amazon och p1800. Det va en vänlig själ som skickade en pdf fil. Jag vet inte om han är här och läser men jag är tacksam för hjälpen.

Mvh Magnus
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Ac till amazon?

Post by Hasse63 »

Karl-Erik på Amazonpicture (länken nedan) vill nog ha den PDF'en för något sådan hittar jag inte där.
:wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Fredrik Lofter
Posts: 528
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:00 pm
Location: Stockholm
Contact:

Re: Ac till amazon?

Post by Fredrik Lofter »

Jo, den tror jag nog att vi har. Den finns här:

http://www.volvoamazonpictures.se/docum ... uction.pdf

Mvh,

Fredrik
Volvo Amazon 121 | P131341S | 324684 | 97 | 430-595
Titta på och skicka in dina amazonbilder till http://volvoamazonpictures.se
KaptenMagnus
Posts: 5
Joined: Mon Aug 15, 2011 9:04 pm

Re: Ac till amazon?

Post by KaptenMagnus »

Japp det va den pdf'n som jag fick. Synd att jag inte hittade den när jag letade. Men det första man blir blind på är ögonen.

Mvh Magnus
Post Reply