X-pipe system...?
Posted: Mon Apr 16, 2012 10:05 pm
Hej!
Har spanat på avgassystem nu ett tag och råkade snubbla över ett corvette v8 system såkallat X-pipe..
Så jag undrar hur detta skulle bete sig på en RÅ svensk B20
Min id´e är att använda ett 4-2-1 grenrör som man kapar av kollektor delen på så det blir ett 4-2.. ,och sedan drar dom två rören bak och möter dom i en (1, ljuddämpare med 2in o 2utgångar / 2, eller en ren X anslutning) , sen bak och bestyckar med lämpliga ljuddämpare...
Fördelarna på en v8 är att den hjälper till att jämna ut pulserna mellan dom på cylinder-raderna, som ett SU insug...
Men frågan är om det bara gör skillnad på en v-motor eller i en l-motor med...???
Det hade sett fräck ut ialllafall...
Tack på förhand
//Danne.
Har spanat på avgassystem nu ett tag och råkade snubbla över ett corvette v8 system såkallat X-pipe..
Så jag undrar hur detta skulle bete sig på en RÅ svensk B20
Min id´e är att använda ett 4-2-1 grenrör som man kapar av kollektor delen på så det blir ett 4-2.. ,och sedan drar dom två rören bak och möter dom i en (1, ljuddämpare med 2in o 2utgångar / 2, eller en ren X anslutning) , sen bak och bestyckar med lämpliga ljuddämpare...
Fördelarna på en v8 är att den hjälper till att jämna ut pulserna mellan dom på cylinder-raderna, som ett SU insug...
Men frågan är om det bara gör skillnad på en v-motor eller i en l-motor med...???
Det hade sett fräck ut ialllafall...
Tack på förhand
//Danne.