´66 Amazon hgv custom

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

Image
Bara så ni vet, den här är MIN nu :D och jag är inte LITE nöjd över de :P

Jag har alltså, på nått underligt vänster, lyckats övertala Labbe att lämna sin klenod här, och fara med min andra hgv, som var aningens mer original...

Image
Mer dagsaktuell men dock kass bild, väntar med lyktkepsarna, ska byta lyktor hade jag tänkt

Image
Vyn från förarplats är allt annat än stor :P PV544 ratt här, på tok för stor, nu ersatt med...

Image
...En flakeratt

Lite kort info då, skriver jag HELT fel är de bara för Labbe att rätta mig, han kan den här bilen betydligt mer än vad jag gör :P

B20 med nån halvkul kam, grövre skitrör, enkel strombergare, går fint iaf, lättstartad, M40 låda med jättejättejättejätte kort spak och ännu kortare lägen. Original bakaxel med 4:56

Som synes taksänkt i sinne, igenlagda bakdörrar och bakrutor, glastak, plastbaklucka i ett stycke, gömt tanklock, inga lister

Inredning består av en massa el överallt, nått som ser ut som nån flått en zebra för att klä inredningen, manta gsi stolar och original baksäte, nu med sydstatsfilt

Planer då:
KÖRA
och sen ska jag KÖRA
Och när jag då kört klart, typ i vinter nån gång, så hoppas jag man lyckas genomföra ett litet projekt, få se om nån hjälper mig med detta
För då ska allt lösspackel bort, lär gå över hela bilen med långkloss tills den är lika slät som en babyröv, huven hade jag tänkt göra nått kul med, förardörren ska lagas, bort med dörrhandtag, sen ska den få ett färgbyte, i samma färg som ratten, dvs blå flake, med nått annat kul utöver de, hoppas jag iaf


Bara så ni vet, 5.5orna är till salu, för rätt peng förstås, fälgarna i kanonskick, bra däck, superfräscha kapslar
Last edited by Henrik Landin on Wed Aug 08, 2012 5:35 pm, edited 1 time in total.
Administratör
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: ´66 Amazon delivery

Post by LABBE »

Sämmer ganska bra! Kina 5,5or så vet ni
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: ´66 Amazon delivery

Post by M@rQz »

gött, tycker den ä cool :) tycker dock att den sortens g-keps är de fulaste som finns, haha ;) g-keps, ja för all del, men de finns snyggare :) låt den sitta eller nå, alltid retar de nån ;) en fulton keps skulle dock sitta klockrent. :)

om man får fråga lite;
vart fick du tag på flake-ratten å va de mkt pyssel å få dit den?
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon delivery

Post by Henrik Landin »

M@rQz wrote:gött, tycker den ä cool :) tycker dock att den sortens g-keps är de fulaste som finns, haha ;) g-keps, ja för all del, men de finns snyggare :) låt den sitta eller nå, alltid retar de nån ;) en fulton keps skulle dock sitta klockrent. :)

om man får fråga lite;
vart fick du tag på flake-ratten å va de mkt pyssel å få dit den?
G kepsen sitter fint där den sitter ;) ska bara göra en seriös breddning av den, den är bara avkapad och de sitter typ en aluplåt fastnitad på den, men ska ta och plasta ihop den seriöst i vinter, är tänkt att ge hela bilen ny färg

Flake-ratten köpte jag på stickobrinn.se, sen köpte jag nav från arvika el & motor, det är bara skruva dit, förutom att du får fila upp hålet i ratten, rattstången är för tjock, men de syns ju inte när du satt dit tutknappen. Helt klart värt 1000:- för ratten, riktigt bra kvalité på flaken och kromet, navet gick på 350:-

Hade mitt första "haveri" idag, rutan i passagerardörren slutade gå veva upp :P verkar som veven slapp från resten, men lyckades fiska upp rutan, så nu är de amazon original nödlösning, dvs en flatmejsel fastkilad mellan ruta och plåten ovanför dörrsidan :P ska laga de ordentligt när jag har mer gott om tid att ta lös allt

Peep mirrors är på väg också, tycker camaro speglarna sitter för lågt ner, sen är de ju såklart fränare med peep mirrors
Administratör
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: ´66 Amazon delivery

Post by QV »

Det hände på min bill också under en träff norr om uppsala. Eftersom jag vägrar köra med skruvmejsel så var det svart eltejp istället.

Det var nippeln som släppt från vajern och därmed inte fick med sig rutan upp. Vrid inte veven för långt för då finns det en liten risk att du sabbar skarven mellan vajer och kedja.
Den finns desutom i två längder, mistänker att det är olika mellan två och fyradörrars.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon delivery

Post by Henrik Landin »

QV wrote:Det hände på min bill också under en träff norr om uppsala. Eftersom jag vägrar köra med skruvmejsel så var det svart eltejp istället.

Det var nippeln som släppt från vajern och därmed inte fick med sig rutan upp. Vrid inte veven för långt för då finns det en liten risk att du sabbar skarven mellan vajer och kedja.
Den finns desutom i två längder, mistänker att det är olika mellan två och fyradörrars.

/Janne
Jag tror de är just de senare som hänt... att de blev vridit för långt, men ja ska ta isär det SEN och kika, kör den till och från arbetet varje dag så kände inte för att plocka isär allt just nu
Administratör
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon delivery

Post by Henrik Landin »

Tvärbytte speglar iaf, ska prova få se, annars skruvar jag tillbaka camarospeglarna

Image
Peepmirrors!

Image
Så vart de :)
Administratör
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: ´66 Amazon delivery

Post by xorox_88 »

Vart grymt
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon delivery

Post by Henrik Landin »

Jodå, är faktiskt, tro de eller ej, möjligt att SE i dom, om än inte riktigt jättebäst, men dom funkar iaf... Så nu är det bara resten kvar
Administratör
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon delivery

Post by Henrik Landin »

Lackat en uppsättning gamla original plåtfälgar, väntar på att få däck på dom, ska ha som tillfällig lösning så jag kan sälja 5.5orna, blir antingen Smoothies eller så typ Mustang plåtfälgar, få se vad jag hittar, men 14" ska jag ha iaf, har nämligen rätt gott om 14" däck... som är betydligt högre än vad jag har på bilen nu.

Nu härnäst är de inplanerat lite eftersom vad som är tänkt göras, de som är mest akut, var först elsystemet, men insåg att tanken är de som är mest akut, läker rätt friskt vid full tank, så den ska ut och lagas, sen är de tänkt att all el ska ut och en originalhärva ska in

Sen ska den byggas om till automat!
Administratör
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: ´66 Amazon delivery

Post by LABBE »

vars läck den ?. du kör för hårt, den e ju gubbkörd :)
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon delivery

Post by Henrik Landin »

LABBE wrote:vars läck den ?. du kör för hårt, den e ju gubbkörd :)
Längst fram, droppar om man har mycket soppa
Administratör
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: ´66 Amazon delivery

Post by LABBE »

Ok. Kolla röret första biten från tanken, e röret kvar brukar det rosta där, suger då även luft vilket förklarar, att den kan va segstartad, e det byt, skarvat med slang, kolla slangen, , min vita läckte där å var segstartad, satte en slangbit där sen funmka den :-)
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon delivery

Post by Henrik Landin »

LABBE wrote:Ok. Kolla röret första biten från tanken, e röret kvar brukar det rosta där, suger då även luft vilket förklarar, att den kan va segstartad, e det byt, skarvat med slang, kolla slangen, , min vita läckte där å var segstartad, satte en slangbit där sen funmka den :-)
Hmm, får ta och kolla de där då ja byter hjul, men man ser vars de rinner på tanken, de är uppifrån längst fram, mer mot passagerarsidan, sen rinner de så fint snett ner så då den stått ett tag med full tank så droppar de dels ner på marken men blir en fin blötfläck på avgasröret också
Administratör
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon delivery

Post by Henrik Landin »

Image
5.5or i all ära, men nu blir de gamla 4" med snobbring istället :)
Administratör
Post Reply