´66 Amazon hgv custom

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

LABBE wrote:Dom e från Eiler. Så nog fan e de amazon fälgar alltid.
Haha jo jag hittade sen att 89991 är amazonfälgar fram till 65, så då är svaret, mina kapslar är gooode dåliga :P
Administratör
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by granfot »

Jag läste någonstans här på forumet (tror jag) att man ska ha spetsen på "V:et" pekande mot en klack på fälgen så är det lätt att få dit dom. Så har jag alltid gjort, och det har alltid fungerat för mig. Har däremot aldrig provat på något annat sätt, så jag vet inte om det är någon skillnad. Däremot har det fungerat på två olika uppsättningar fälgar, och med lite olika kapslar.
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

granfot wrote:Jag läste någonstans här på forumet (tror jag) att man ska ha spetsen på "V:et" pekande mot en klack på fälgen så är det lätt att få dit dom. Så har jag alltid gjort, och det har alltid fungerat för mig. Har däremot aldrig provat på något annat sätt, så jag vet inte om det är någon skillnad. Däremot har det fungerat på två olika uppsättningar fälgar, och med lite olika kapslar.
Hmm, de ska jag prova, tack för tipset :)
Administratör
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

Tack! Fick dit dom, hängde dit dom på två av klackarna som du sa, sen en välriktad försiktig spark på kanten, då ploppa dom dit :) Så nu sitter de kapslar på den
Administratör
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by QV »

Det med "V" mot en klack är bra för då sliter man inte på navkapseln i onödan och den sitter desutom kvar.... Det kan vara valfri punkt på navkapseln man använder bara det är samma var gång och då är det praktiskt enkelt att använda "V".

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

QV wrote:Det med "V" mot en klack är bra för då sliter man inte på navkapseln i onödan och den sitter desutom kvar.... Det kan vara valfri punkt på navkapseln man använder bara det är samma var gång och då är det praktiskt enkelt att använda "V".

/Janne
Aha, mina kapslar är inget man behöver vara överdrivet rädd om, dom är rätt risiga, men på håll ser de ju bra ut :)
Administratör
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

Då var denna ett minne blott. Börjar bli tomt och fint runt huset nu :P
Administratör
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by M@rQz »

hur kommer de sej att du sålde den? mkt bilar eller behov av annat viktigare? :)
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

M@rQz wrote:hur kommer de sej att du sålde den? mkt bilar eller behov av annat viktigare? :)
Fick så pass bra för de första, sen hade jag ingenstans att förvara den i vinter, och låta den stå ute var helt enkelt inget alternativ. Så då sålde jag den till någon som har bättre möjlighet att göra iordning den- Nu är det en lycklig 17 åring som gav upp a traktorkörandet och ska ha denna som förstabil när den är renoverad.
Administratör
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by M@rQz »

jaja, på de viset :) kul att de blev någon som tar hand om den.. sa du åt han å lägga upp bilder här? ;)
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

M@rQz wrote:jaja, på de viset :) kul att de blev någon som tar hand om den.. sa du åt han å lägga upp bilder här? ;)
Nej inte de, de glömde jag göra. Jo jag tror den får de ganska bra, den blir då omhändertagen iaf, och inte bara bortställd och bortglömd
Administratör
Post Reply