Reglage och funktioner ?

Moderatorer
Post Reply
Skifferberg
Posts: 2
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:38 pm

Reglage och funktioner ?

Post by Skifferberg »

Hej jag är nybliven ägare till en amazon 121 67'a b18 automat. Jag har funderingar av 2 reglage. Det ena är det till värnepaketet längst till vänster som det står air på. När den är uppe i läget stängd så blåser det på rutan. När den är nere i läget öppen blåser det på golvet. Ska det va så? Sen har jag en drag brytare i underkant på instrumentpanelen längst ut. En på varje sida. Vad är dem till?? Med vänlig hälsning, björne
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Reglage och funktioner ?

Post by A-masen »

Dina värmereglage:
Nja, det blåser på golvet hela tiden om reglaget AIR står fullt öppet. Även om DEFR står fullt öppen också. Du kan alltså styra luften till valfritt ställe med dom två reglagen. Temperaturen på luften styr du med TEMP-reglaget.

Dom strömbrytare du talar om tolkar jag som belysning för hyllan över passagerarens fötter. Den sitter under instrumentbrädan till höger. Den vänstra känner jag inte igen. Kolla vart sladden går. Det kanske har varit någon extrautrustning som nu är borta?
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Reglage och funktioner ?

Post by granfot »

Trodde den på vänstersidan var standardmonterad i alla Amazoner? Hur som helst så har jag för mig att den inte är kopplad till något, men att det finns en kabel (brun vill jag minnas) som hänger fritt intill den, och den är dragen till bagaget. Antagligen förberett för att hänga dit en fläkt eller något annat skoj.
Post Reply