Startvansker b20

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
Sølvsuper
Posts: 2
Joined: Wed Jul 18, 2012 12:49 pm

Startvansker b20

Post by Sølvsuper »

Hei - Har en Amazon 68 hgv med en b20 motor som ikke vil starte. håper jeg kan få hjelp her.

Gikk greit for en uke siden, litt ventil bank og småfusking. Sjekket pluggledninger og fant irr. Skiftet pluggledninger og plugger (fikk BP6es plugg ) motoren startet og virket som før...
Kjørte så 4 -5 km i varierende fart og så stanset motoren og ville ikke starte. Virket som den ikke fikk bensin. Den var og ganske varm.Var heller ikke noe bensin i bensinfilter.

Har gjort følgende etter jeg fikk slept meg hjem:

Sjekket bensinpumpe, skiftet bensinfilter, skiftet fordelerlokk og rotor ( der var sot og noe olje i fordeler), sjekket og fylt på en halv teskje olje i forgasser (zenit), sjekket tenningsrekkefølge, skiftet plugger til BV6HS plugg 3 og 4 var sotet og våt og det virker som om den ikke vil tenne på de sylinderne, har gnist. Ved startforsøk kommer det en etter tenning. Ja - der er bensin på tanken.

Noen som har noen teorier til en vestlending som ikke er for motorkyndig....


Frode
Last edited by Sølvsuper on Wed Jul 18, 2012 8:34 pm, edited 1 time in total.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Startvansker b20

Post by A-masen »

Har du prövat med startgas?
Om den tänder på startgas men inte på bensin, så har du något fel på bränsletillförseln. Om du vet att bränsletillförseln fungerar till 100 % och den ändå inte tänder så har du förmodligen ett fel på tändningen. Sedan kan det naturligtvis vara en kombination av olika fel däremellan, men detta är grunden i felsökningen.

Bränslefiltret är en annan bra indikator. Det skall alltid vara fyllt till minst 3/4 med bränsle. Och det får inte komma några luftbubblor i bränslet. Nu har du ett bränslefilter och det är bra. Men till alla andra som undrar, men inte har något: Ett engångsfilter kostar under 50 kr och är en god investering.
Sølvsuper
Posts: 2
Joined: Wed Jul 18, 2012 12:49 pm

Re: Startvansker b20

Post by Sølvsuper »

Hei - får start hvis jeg gir litt gass - går ugjevnt til gassen slippes og stopper. Har ikke prøvd startgass. Hva med membran i forgasser (Strömberg Z/175 2cd) Er der noe filter i inntaket til forgasser - har letet uten hell.
Post Reply