Bytte til 2-krets bremsesystem uten servo
Posted: Sun Mar 10, 2013 6:10 pm
Jeg har en 66-modell Amazon, og ønsker å bygge den om til 2-krets bremsesystem. Jeg ser at det er som har gjort dette på forumet, men det er noen flere ting jeg lurer på. Amazonen har 1-krets bremsesystem nå, med skivebremser forran og trommelbremser bak, uten servo. Jeg liker at den ikke har servo, og vil gjerne beholde den uten servo, selv om jeg bytter til 2-krets bremsesytem. Jeg ser to løsninger på dette:
Løsning 1. Beholde systemet som det er nå, men bytte ut hovedbremsesylinderen med en 2-krets sylinder. Så koble den ene utgangen til frontbremsene, og den andre til bakbremsene.
Problemet er at det ikke er like sikkert som et "skikkelig" 2-krets system.
Løsning 2. Ta et 2-krets system fra en amazon fra 69-70 og sette det inn i min, bortsett fra at jeg ikke tar med servoen.
Problemet er at systemet fra 69-70-modellen er bygget for servo, så jeg må mest sannsynelig modifisere hjulsylinderne og reduseringsventilen bak. Det er i tillegg en mye mer omfattende endring.
Det jeg lurer på er:
- Vil en av løsningene føre til økt trykk på bremsepadedalen i forhold til det nåværende systemet?
- Er det noen som har erfaring med en av løsningene?
- Hvilken burde jeg velge?
Jeg favoriserer løsning 1, da dette er enklere å vedlikeholde og nærmere originalt oppsett, men gode argumenter kan få meg til å endre mening
Takk for svar
Løsning 1. Beholde systemet som det er nå, men bytte ut hovedbremsesylinderen med en 2-krets sylinder. Så koble den ene utgangen til frontbremsene, og den andre til bakbremsene.
Problemet er at det ikke er like sikkert som et "skikkelig" 2-krets system.
Løsning 2. Ta et 2-krets system fra en amazon fra 69-70 og sette det inn i min, bortsett fra at jeg ikke tar med servoen.
Problemet er at systemet fra 69-70-modellen er bygget for servo, så jeg må mest sannsynelig modifisere hjulsylinderne og reduseringsventilen bak. Det er i tillegg en mye mer omfattende endring.
Det jeg lurer på er:
- Vil en av løsningene føre til økt trykk på bremsepadedalen i forhold til det nåværende systemet?
- Er det noen som har erfaring med en av løsningene?
- Hvilken burde jeg velge?
Jeg favoriserer løsning 1, da dette er enklere å vedlikeholde og nærmere originalt oppsett, men gode argumenter kan få meg til å endre mening
Takk for svar