Tändspole Amazon -69 B20
Posted: Sat Mar 23, 2013 2:20 pm
Likt många andra så beställde jag en ny t-spole i tron om att det bara var att byta rätt av. Huvudvärk...
Som jag har förstått det efter en del surfande på forumet så är de tidiga modellerna utrustade med en armerad kabel UNDER t-spolen och in i t-låset, varifrån den sedan tar sin +12v
Så på så vis tycks jag ha kommit lindrigt undan med min -69:a
Men jag är fortfarande inte helt 100 på hur det fungerar. Har jag både +12 och jord på ovansidan spolen? Och på så vis kan jag bara ta de två existerande kablarna och koppla på en ny utbytesspole som jag sätter där den får plats?
(Anledningen till att jag frågar är för att bilen står på annan ort, så jag kan inte bara springa ut och kolla)
Som jag har förstått det efter en del surfande på forumet så är de tidiga modellerna utrustade med en armerad kabel UNDER t-spolen och in i t-låset, varifrån den sedan tar sin +12v
Så på så vis tycks jag ha kommit lindrigt undan med min -69:a
Men jag är fortfarande inte helt 100 på hur det fungerar. Har jag både +12 och jord på ovansidan spolen? Och på så vis kan jag bara ta de två existerande kablarna och koppla på en ny utbytesspole som jag sätter där den får plats?
(Anledningen till att jag frågar är för att bilen står på annan ort, så jag kan inte bara springa ut och kolla)