Page 2 of 2

Re: Pressa ut mer hästar från en B18B dubbla SU, bästa sätte

Posted: Fri Aug 30, 2013 1:13 pm
by rascar
Märkligt! Dina förgasare verkar vara gjorda av en helt ny sorts skinande metall jämfört med mina som är grå och matta :grin:

Re: Pressa ut mer hästar från en B18B dubbla SU, bästa sätte

Posted: Fri Aug 30, 2013 4:13 pm
by Amma122s
Ha en B20 motor med E-Top och dubbla SU-förgasare i min 66'a 122s. Den kör riktigt bra .. Tryck på gasen och den går som ett spjut :O
Image

Image

Re: Pressa ut mer hästar från en B18B dubbla SU, bästa sätte

Posted: Fri Aug 30, 2013 7:44 pm
by rascar
Ser ut som min fast ngt fräschare. Var hittade du ventilkåpan? Tycker dom där ser bättre ut än dom som skiner som krom som finns lite här och där.

Och vad är det för vevhusventilationslösning?, min (-64 original) går in i främre luftfiltret.

Re: Pressa ut mer hästar från en B18B dubbla SU, bästa sätte

Posted: Sun Sep 01, 2013 9:50 am
by Amma122s
Det är min gamla ventilkåpa, slipat den och använde fälg färg från sprayburk :wink: Jag tror att vevhusventilation är hur det ska vara på en 66a men har fått rådet att inte ansluta gummirör till motorn..

Re: Pressa ut mer hästar från en B18B dubbla SU, bästa sätte

Posted: Sun Sep 01, 2013 12:55 pm
by Hasse63
Vet inte årsmodell men... Alternativet är att använda oljelock från typ b18 som är öppet och dra en slag från oljefälan och under motorn.