Ny registreringsskylt.

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Ny registreringsskylt.

Post by Lars Bd »

Efter ett par timmars letande hittade jag till slut registreringsbevisen och kunde beställa nya registreringsskyltar utan det fula och opassande EU-märket. Möjligheten att göra detta upphör från den 1/1 2014 och du som funderar på nya skyltar utan EU märkning måste därför beställa nya snarast, dock senast årets slut som kommer om drygt ett par veckor.
transportstyrelsen wrote:Skyltar utan EU-symbol försvinner
Idag finns möjlighet att få en ordinarie registreringsskylt eller MC-skylt utan EU-symbol. Den möjligheten tas bort från och med årsskiftet. Andelen skyltbeställningar utan EU-symbol är endast cirka 11 procent av det totala antalet dubblettbeställningar och trenden är minskande.
Skylten utan EU är 40mm kortare och båda kan beställas här https://minasidor.transportstyrelsen.se ... plate.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Amma122s
Posts: 147
Joined: Fri May 10, 2013 8:40 pm

Re: Ny registreringsskylt.

Post by Amma122s »

Tack för påminnelsen..har precis beställt ...alltid bra att ha reserv och utan den hemska EU på :mrgreen:
American Volvo Sport
Posts: 52
Joined: Tue Oct 29, 2013 12:59 am

Re: Ny registreringsskylt.

Post by American Volvo Sport »

Amma122s wrote:Tack för påminnelsen..har precis beställt ...alltid bra att ha reserv och utan den hemska EU på :mrgreen:

Håller m, ser inte bra ut, i Denmark kan man ochså få skyltar utan EU 8)
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Ny registreringsskylt.

Post by amazon guy »

Fan också, det missade jag helt och hållet, hade behövt 2 stycken av dom gamla och inte en susning om att dom på Vägverket återigen skulle hitta på nåt sånt här igen. Sist, några år sen, så blev det ju stopp för dom stora kvadratiska reg. skyltar (mest lämpade baktill), som i och för sig passar på andra bilar än Amazoner....den gången missade jag en skylt till min AR.

Dennis
Post Reply