En kille med problem behöver råd

Moderatorer
Post Reply
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

En kille med problem behöver råd

Post by Thomas »

Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid....

Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med \"tjejerna\" ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med.
Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi?
För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade.
Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min bil för att få en blick över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig bakom bilen som jag såg att jag hade rost i hela bakre hjulhuset.
Tycker ni att jag ska lämna in bilen på en verkstad eller köpa lite prylar på mekonomen och fixa det själv?
robbanA
Posts: 36
Joined: Mon Feb 02, 2004 7:28 pm

Hmmm

Post by robbanA »

Att upptäcka rost på pärlan är ju riktigt otrevligt, man blir tårögd och tycker att hela världen rasar samman, livet känns meningslöst och självmordtankar kan lätt dyka upp... Man frågar sig vad man gjort för fel, varför har jag inte upptäckt detta tidigare, har jag inte vårdat mitt förhållande med Amazonen tillräckligt etc. Lämna in den på verkstaden så hjälper de dig att hitta tillbaka till meningen med livet! :wink:
trevor
Posts: 103
Joined: Sun Apr 04, 2004 3:21 pm

Post by trevor »

raderat
Last edited by trevor on Mon Nov 29, 2004 11:09 pm, edited 1 time in total.
Dirty Amazon
Posts: 29
Joined: Thu Oct 21, 2004 4:20 pm
Location: Sumpan
Contact:

Post by Dirty Amazon »

Stackare. Rost är ett helvete som lämnar ett spår av tårar och ångestfyllda skrik efter sig.
Var stark. Vi tror på dig.
kombikummu
Posts: 102
Joined: Mon Jun 07, 2004 9:26 am

love and corrosion

Post by kombikummu »

hjulhuset kan du ta tag i själv, men frågan är om de har ekonomiplåt och sådant till våra trogna amazoner på mekonomen? låt däremot en duktig plåtslagare fixa ett kyskhetsbälte (i rostfritt) åt din brud.
vad var det för bil hon hoppade ut ur förresten?
#5475
hgv-68, ökenfärg(kod97)
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Hjulhus går ej att köpa längre. De fanns som reservdel för längesedan men är ytterst ovanliga numera. Polarn har ett liggande i garaget som han skall byta på sin amazon. Bytet är dock inte helt elimentärt utan innebär i princip att bakskärmen skärs bort vid \"skarvarna\" och plockas bort, hjulhuset skärs bort, det nya svetsas dit, allt målas, sedan dit med bakskärmen igen.

Kul jobb va? Annars kan man ju lappa och laga hjulhusen om man vill. De rostar ju nästan alltid vid den där \"knölen\" som man kan känna innanför skärmkanten i ovankant på hjulhuset.
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

det låter som om jag får anlita nån då?
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

Post by Sture Swedberg »

Reservdelsplåt finns i ganska bra omfattning.
Kolla http://www.klokkerholm.com/ dom har tom bilder på bitarna i sin artikelnummerlista.

Fick offert på ett antal olika bitar för några dagar sedan från lokal AD-handlare

[edit] rättade länken
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Tack för den länken Sture,ska kolla runt lite ; D förresten ta bort kommatecknet i slutet av länken så den funkar.

/Micke
Post Reply