Qallzar wrote:Ja men grattis! Låter som dagen slutade bättre än väntat, gött med lite sådana nyheter dom e ju inte så vanliga...
Främsta anledningen till att fortsätta tråden så här långt, är att jag själv HATAR när man börjar läsa en tråd som helt plötsligt bara slutar mitt i...
Har man nu startat tråden med att fanskapet skall besiktigas, lär man också få skryta lite när den faktiskt är det också!
Förra godkända besiktning gjordes 2006, jag köpte den 2007 och ställde av den efter motorhaveri 2008
Så det var väl ändå på tiden att den kom i trafik igen??
A-masen wrote:Avslutat??? Du måste ju vaxa färdigt bilen och visa upp den här. Sedan berätta i text och bild hur du fixade till förgasaren och strålkastaren. Så lätt kommer du inte undan! Har du sagt
A, får du också säga
B.
Nja, det är ju faktiskt roligare o bruka bilen än o vaxa den
Förgasaren är en helt vanlig hs6a, fast i min version monterad som singelmontage i stället för dubbel.. Har inte gjort nånting med den, mer än att jag skruvat fram o tillbaka på justermuttern undertill tills den gick bra
Jag har alltså inte bytt någon nål eller nånting.. Och i singelmontage behöver man inte heller bry sig om att synka så kolvarna faller lika fort heller!
Strålkastaren har jag ännu inte fixat till..
På kvällen så bestämde jag mig dock för att fixa till fördelarn.. Kan ju va en bra ide om tändförställningen fungerar någurlunda.. Plockades isär o fixa till, montera på bilen OCH DÅ STARTAR DEN INTE
Fila lite brytare o justera avståndet, och fortfarande död!
I detta läget såg jag tusenlapparna försvinna till förmån för en 123 fördelare
. Tack o lov kom jag till sans o fortsatte skruva
"Börja om från början, Börja om på nytt" som det sjöngs en gång i tiden.. Gjorde upptäckten att fördelarn satt 180 grader fel
vet inte om den hade gjort det hela tiden dock, men inte helt otroligt om den varit det..
Med fördelaraxlen vänd åt rätt håll gick den plötsligt som en dröm, bra flås genom hela varvtalsregistret
Nu på slutänden har jag mest fotat för mitt egna nöjes skull, och inte direkt brytt mig om att dokumentera nåt om det jag gjort! Det mesta har ju varit rent allmän skruva, med prio på att faktiskt få den till o fungerar!
Bestämmer jag mig för en del 2, så kan det komma fler "roligare" bilder på det dock
(Men intresset verkar ju inte va på topp här på forumet dock?)