Tänd problem b20
Posted: Thu Jun 25, 2015 12:25 am
Hejsan en liten fråga.
Är så att ja har bytt ut orginal tändspole i min amazon och monterat ett med förkopplingsmotstånd.
Samt att ja har byggt om min orginal fördelare till brytarlöst.
Nu till frågan tändspolen blir varm när ja står med tändningen på så varm att de har börjat ryka.
Likaså när man åker en längre sträcka så blir spolen så pass varm att man ej kan ta på den.
Orginal spolen som satt den gamla me tjocka armerade kabeln blev ej så med.
Just nu är de kopplat så här.
Rattlås---->förkopplingsmotstånd---->tändspole---->plus till brytarlösa.
Minus från tändspole till minus på brytarlösa.
Har läst lite om folk som kopplat relä mellan vid start ögonblicket nån som kan göra ett schema på de?
Sen går de å göra nå så när man vrider på nyckeln till start läge så startmotorn går då slår reläet till o är inkopplat efter start oxå?
Eller om nån har nå bättre förklaring..
Tacksam för svar Mvh Fredrik
Är så att ja har bytt ut orginal tändspole i min amazon och monterat ett med förkopplingsmotstånd.
Samt att ja har byggt om min orginal fördelare till brytarlöst.
Nu till frågan tändspolen blir varm när ja står med tändningen på så varm att de har börjat ryka.
Likaså när man åker en längre sträcka så blir spolen så pass varm att man ej kan ta på den.
Orginal spolen som satt den gamla me tjocka armerade kabeln blev ej så med.
Just nu är de kopplat så här.
Rattlås---->förkopplingsmotstånd---->tändspole---->plus till brytarlösa.
Minus från tändspole till minus på brytarlösa.
Har läst lite om folk som kopplat relä mellan vid start ögonblicket nån som kan göra ett schema på de?
Sen går de å göra nå så när man vrider på nyckeln till start läge så startmotorn går då slår reläet till o är inkopplat efter start oxå?
Eller om nån har nå bättre förklaring..
Tacksam för svar Mvh Fredrik