Placering av \"Volvo 121\" emblem....

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
stoffe_74
Posts: 191
Joined: Thu Feb 26, 2004 10:59 pm
Contact:

Placering av \"Volvo 121\" emblem....

Post by stoffe_74 »

Har köpt dom två saknade emblemen till min 62:a. Piggarna klippta och dubbelhäftande \"matta\" monterad under emblemen.... Nu återstår bara frågan... Vart EXAKT ska dom sitta på skärmarna? Någon som har lust att ge mig några mått?

Mvh Stoffe.
Amazon -64 4D, -66 2D obj, -68 kombi, 2st Cheva Suburban -74, Buick Century -58, Volvo T24....
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Synd att man befinner sig 20-25 mil ifrån bilen annars hade jag kunnat mäta. Jag mätte på Öhmans kombi och på ett par orörda originalskärmar när jag skulle montera mina. Jag tog bara måttet från framskärmens bakkant till början av emblemet, och sedan höjden från midjelisten. Kan dock inte komma ihåg exakt hur många millimeter det rörde sig om pga. min teflonhjärna. ;)

Image

Fyll ut ojämnheten på emblemets baksida med dubbelhäftande tejp bara. Lätt att det lossar annars. Hade problem med det i början, men det löste sig efter tjockare lager tejp.
stoffe_74
Posts: 191
Joined: Thu Feb 26, 2004 10:59 pm
Contact:

Post by stoffe_74 »

Tackar för svaret.
Man kan ju se någorlunda på bilden, men man vill ju gärna ha det exakt. Så måttet från listen till emblemets främre spets och måttet från listen till emblemets bakre spets samt måttet från emblemets bakre spets till kanten på skärmen skulle vara kanon att få tag på....

Har ganska tjock tejp, ca 1,5mm ,så jag tror nog det kommer att sitta som berget... :D

Mvh Kristoffer.
Amazon -64 4D, -66 2D obj, -68 kombi, 2st Cheva Suburban -74, Buick Century -58, Volvo T24....
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Om du har tålamod kan du få måttet nästa gång jag är hemma.

Annars kan du säkert få det snabbare av någon här på forumet eller genom att ringa och höra med nån på klubben.
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

121 emblem

Post by Sture Swedberg »

Detta är inte riktigt det du vill ha svar på men kanske det kan vara till hjälp trots allt. Jag mätte noggrant innan \"Tant Gröns\" dåliga skärmar demonterades och tog ett kort.
Tyvärr duger jag inte till att få in det här så jag mejlar det till dig direkt.
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Mått

Post by Blomquist »

Om du vill kan jag skicka ett papper som mall till dig, jag har lagt det på skärmens utsida och ritat av var hålen sitter, skulle ha haft det själv men sålde bilen till förrmån för nyare.
Post Reply