Har nu under längre tid varit konfunderad över huruvida jag har rätt framstolar i min ´69 (vänster och höger) eller om där kan finnas två höger, respektive vänsterstolar p g a att någon av förra ägarna möjligen bytt ut en av dom?
Jämförd med andra ´69,-´70 bilar/bilder kan jag t. ex. se att min förarstol saknar svankstödsjusteringsratt på vänster sida medan den finns på dom allra flesta andra bilar av samma årgång, dock hittade jag undantag med, se bifogade jämförelsebilder där dom första två högst upp kommer från min bil.
Vidare är den lilla spaken man fäller ner ryggstödet med på passagerarstolen placerad inåt istället för utåt som på förarstolen, så för att fälla ner ryggstödet måste man luta sig över stolen och fumla efter den, har i och för sig sett det i många andra bilder med, men var är logiken? Den borde ju vara lättåtkomlig i situationer där man har fullt med grejor i näven.....?
Förarstolens bottenarmatur är inte heller galonklädd som passagerarstolens, vilket också bidrar till förvirringen.
Finns det någon som kan belysa denna mysko gåta?
Dennis