Avgastemp och ventiler

Moderatorer
Post Reply
Peter B
Posts: 6
Joined: Sun Feb 22, 2004 3:50 pm

Avgastemp och ventiler

Post by Peter B »

Hur långt räcker egentligen \"vanliga\" vetiler innan man börjar få problem? Vid vilken temperatur bör man skaffa rostfria alternativt saltkylda eller liknande? Frågan är kanske lite oprecis men ett generellt svar borde väl finnas!?
www.straffe.nu
Posts: 103
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Avgastemp och ventiler

Post by www.straffe.nu »

Peter B wrote:Hur långt räcker egentligen "vanliga" vetiler innan man börjar få problem? Vid vilken temperatur bör man skaffa rostfria alternativt saltkylda eller liknande? Frågan är kanske lite oprecis men ett generellt svar borde väl finnas!?
Jag har tänkt att ta ut ca: 500-600 hk ur nya motorn och enligt de motorbyggare jag har haft till rådfrågor så ska det inte vara några problem!

Enligt både Parner Och Ulf "Musen" Toppbyggare, så är det bara att åka med vanliga ventiler å hålla koll på avgastempen för den ska ju inte vara så hög för då går ju motorn för tunnt!

MVH PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Post Reply