Skall snart byta koppling och för att säkra mig inför eventuella missar tänkte jag höra mig för om det är rätt monteringsordning på grejorna i bilden nedan.
Kopplingssatsen har legat länge och där fanns ingen manual till.
Det ser riktigt ut, vänder man lamellen fel tar den i eller ligger mycket nära skruvarna som håller svänghjulet.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Kolla urtrampningslagret. Det lärde jag mig den hårda vägen.
Jag bytte på en 69:a med vajer och då var urtrampningslagret för tunnt.
Det fungerar bara med hydraulisk koppling.
Det finns en högre variant. kolla på VP, motoroldies etc.
Det finns 2 olika fabrikat på koppling som är originalmonterade (Borg & Beck eller Fichtel & Sachs) dessa har olika bygghöjd och därmed ska de ha olika höjd på urtrampningslagret, det har inget med vajer eller hydraulisk koppling att göra. En komplett koppling med tillhörande urtrampningslager passar alla B18 B20 och tidiga B21 från 62 till 78 års modell (PV Duett Amazon 140 och 240), kopplingens byggmått mellan svänghjul och kopplingsgaffeln är samma på alla dessa.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.