Vevstake
Vevstake
Har haft B20 med enbart m stakar, så en fråga är den till höger på bild b20 Arvika, har inte sett så många alternativa b20 stakar tidigare, den är 13mm tjock som m-staken har 24mm kolvbult, tänkte då på "opelmärket" på staken. Vet att b20 har en stake som är lika m staken men klen som bly.
Verkar inte kunna fixa bild
http://forumbilder.se/GAFE5/stakar1
Nej det är något som inte vill men har lagt upp bilden som en länk istället
QV
Verkar inte kunna fixa bild
http://forumbilder.se/GAFE5/stakar1
Nej det är något som inte vill men har lagt upp bilden som en länk istället
QV
Last edited by volvo6773 on Thu Dec 07, 2017 7:14 pm, edited 3 times in total.
Re: Vevstake
Jag har inget svar på din fråga, men det går inte att se någon bild i min dator från ditt inlägg.
Går om du högerklickar på texten bild och öppna i nytt fönster
Det sk. opelmärket står väl för Avesta, Bofors har ett B med en pil...eller har jag fel.?
Samma sak för mig, bilden går inte att se. Högerklickar man så tänds inte alternativet för att öppna ett nytt fönster
Samma sak för mig, bilden går inte att se. Högerklickar man så tänds inte alternativet för att öppna ett nytt fönster
Hur får man till en bild? Det funkar för mig att högerklicka..
Det går inte att se bilden, men B20 från -74 och B21 och B23 har 24 mm kolvbult. B18 och B20 fram till -73 har 22 mm kolvbult.
AVG
Går det inte att trycka på länken jag lade in i kommentarerna
Har rätat ut lite frågor fr andra ställen.... Bland annat fr en som hade KG trimkatalogen. "Därefter tog arvika-smedjan över och de vevstakarna känns igen på att de har en ring med ett streck igenom (opelmärket)" det är alltså de som arvika-smedjan gjort som har opelmärke och Bofors har sitt B med pilen. B20 69-74 6 bult vev är bra stakar.
Alltså har jag vanliga org stakar fr -75 till min 8 bultade vev, lägger dom i skrotbingen och letar M stakar.
Over and out.
Alltså har jag vanliga org stakar fr -75 till min 8 bultade vev, lägger dom i skrotbingen och letar M stakar.
Over and out.
Det är bra att någon vet hur man gör...
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
trycker man på "citatknappen" så ser man desutom hur!
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Måste bara berätta... fått tag i 2 block ett 92borr och ett 92,5borr och jodå m stakar skulle sitta i, kommer hem och tar isär och i 92an så sitter EN m stake och 92,5an TVÅ m stakar. Ja vad säger man, fler som inte har koll, dessa nissar har också hållt på och trimma förr...