bränslemätar problem plöstligt

Moderatorer
Post Reply
Tannemyr
Posts: 8
Joined: Wed Jul 11, 2012 6:57 am

bränslemätar problem plöstligt

Post by Tannemyr »

Fråga om nån kanske ser vad jag missat....har bytt tank och min givare både såg bra ut så den åkte in i nya tanken, och den funkar när jag mätte den, gav upp och ner på Ohm mätare, kopplade in allt som förut men nu gav mätaren fullt utslag trots tom tank, hmm, jorden kanske saknades så skrapade rent färg runt själva tankens hål för att fästa den i chassit så den blev jordad ordentligt. Då gick den ned till noll, men när tanken fylls så ligger den fortfarande på noll. När man vrider startnyckeln till läge så studsar mätare till, men som sagt bara till tom tank, när man inte är i startläge så ligger nålen nere ( precis som det skall vara)

Lossar jag kabeln på givaren så går den direkt upp till full, ( som jag förstår att den skall göra då)
men är ju inte givaren som visar rätt, utan just att den går till full
om kablen är bortkopplad. Jobbigt att tömma tanken fram och tillbaka så jag tänkte att kanske nån vis har en idé.

Bytte mätare, en renoverad jag haft som "reserv", samma sak så det är nog inte mätaren

Innan tankbytet så funkade allt perfekt. Det är en givare som jag köpte för 6-7 år sen på VP, och jag tror inte att flottör
armen kan fastna eller nåt mot nån mellanvägg i själva tanken...tanken är också en från VP, dvs en för -64 modellen ( p1800, men i stort är ju både amazonen och 1800 så mycket bröder man kan bli....)
Post Reply