Jag kanske skall kommentera bilden lite efter vissa frågor verkar uppstå.
Bilen var en 2 dörrars 1964 som till början med utrustades med skivbromsar, därav Girling servot (skivbromsar utan servo kräver mycket kraftiga benmuskler och stabilt säte).
Vid foto tillfället hade änu inte servot (blå ruta) kopplats in, därav den lösa slangen för vacumet och avsaknaden av bromsrör till servot.
Efter att den trimmade B18 med dubbla SU tog slut och en på den tiden modern motor B21A blev tillgänglig var det ett bättre alternativ.
För att rakställa motorn byttes sump och oljepump mot B20 dito.
Svänghjulskåpan behövdes inte bytas för redan tidigare hade växellådan bytts till en M46 låda och i samband med det byttes även kåpan.
Övriga modifikationer som fick göras var inloppsröret (ljusblå ruta) som fick svetsas om för att få lutning på förgasaren då motorn rakställdes.
Pga. längden fick även kylaren flyttas fram något och med det balken blev lite modifierad (röd ruta), då den flyttades fram var även tätningen mot motorhuv nödvändig att ändras så den följde huven (tätning saknas vid fototillfället).
Motorfästen tillverkades i 6mm plåt.
Hjälpstyrarmen fick övre hörnet avslipat lite då generatorn krockade med den.
Innerskärmen på västersida fick knackas in lite för att skape plats för luftfiltret som om jag inte minns fel samma som P1800 hade några år tidigare.
Övre tanken på kylet fick slanganslutningen flyttad också.
I den gula rutan är styrenheten till den brytarlösa tändningen som också var en standard Volvo komponent.
I den gröna rutan är det ett motstånd för det reducerade automtiska halvljuset som också det var en original Volvo tillbehör på 70-talet.
Har ni frågor är den välkommna:
Nej jag tror det var den enda bilden jag hade på den bilen.