Turbobygge
Tackar
Effektmål, tja vi får väl se var det hamnar när allt är klart.
-Det finns mycket trevligt ute i skogarna, det gäller bara att hålla ögonen öppna
Har i alla fall börjat porta toppen (kan påminna om att man SKA använda munskydd, även om man \"bara\" ska göra en kanal, fy fan så otrevligt att dra i sig för mkt gjutjärn..)
kommentarer?
Effektmål, tja vi får väl se var det hamnar när allt är klart.
-Det finns mycket trevligt ute i skogarna, det gäller bara att hålla ögonen öppna
Har i alla fall börjat porta toppen (kan påminna om att man SKA använda munskydd, även om man \"bara\" ska göra en kanal, fy fan så otrevligt att dra i sig för mkt gjutjärn..)
kommentarer?
Ser bra ut...nu är det vår eller snart vår så då är det väll bäst att mecka på ...eller vad är planerna inför sommaren?
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Stor snigel
härligt kompakt \"ormbo\" men var ska du ha oljefiltret... eller får det plats i blocket?
härligt kompakt \"ormbo\" men var ska du ha oljefiltret... eller får det plats i blocket?
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Litegrann har hänt sen senaste uppdatering
Nu ligger blocket i skuffen på bilen, O-ringat borrat å klart.. så man kan börja montera ihop imorgon
Blev \"tvungen\" att svarva upp översta kolvrings spåret från 1,5 till 1,75... blir ngt enklare att få tag på kolvringar då tydligen...
Jag har pysslat med en massa småtjoller
*Grenrör klart förutom givarfästen , fick slut gas..
*Har gjort om kylaren(griffin) så att den ska passa i sunken, klart förutom alusvetsningen som är bortlejd
*triggerhjul+ remhjul klar förutom inborrning av givartappar, som ska göras när bottendelen är ihopsatt...
*Har handlat alla de där 14 miljoner små sakerna som alltid visar sig behövas när sånt här ska skruvas ihop
Lite random bilder:
Farbror Holset
Nu ligger blocket i skuffen på bilen, O-ringat borrat å klart.. så man kan börja montera ihop imorgon
Blev \"tvungen\" att svarva upp översta kolvrings spåret från 1,5 till 1,75... blir ngt enklare att få tag på kolvringar då tydligen...
Jag har pysslat med en massa småtjoller
*Grenrör klart förutom givarfästen , fick slut gas..
*Har gjort om kylaren(griffin) så att den ska passa i sunken, klart förutom alusvetsningen som är bortlejd
*triggerhjul+ remhjul klar förutom inborrning av givartappar, som ska göras när bottendelen är ihopsatt...
*Har handlat alla de där 14 miljoner små sakerna som alltid visar sig behövas när sånt här ska skruvas ihop
Lite random bilder:
Farbror Holset
Re:
Nix. Wastegaten ser till att du får rätt laddtryck. Dumpventilen låter pys, är blank och får småpojkar kåta. Två helt skiljda saker.klemenz wrote:e inte dom 2 samma sak?? eller??
-
- Posts: 13
- Joined: Wed May 25, 2005 6:22 am
Kolvkylning
Jag såg att du har monterat kolvkylsmunstycken. Jag håller själv på att bygga om en motor för att köra med turbo och blev intresserad av hur du monterar dina munstycken. Jag har ett antal frågor angående dina kolvkylsmunstycken. #1: Från vilken bil har du hämtat munstyckena? #2: Vad har du för mått för att få rätt vinkel på hålet? Med tanke på träffbilden i kolvtaket. #3:Har dom inbyggd tryckventil eller får dom kyla även på tomgång? #4: Om dom går konstant, hur har du löst det med oljetrycket till övriga motorn på tomgång? Mvh Magnus