Bild på färdig hastighetsmätare

Moderatorer
Post Reply
GTKent
Posts: 30
Joined: Sun Jun 06, 2004 2:09 am

Bild på färdig hastighetsmätare

Post by GTKent »

Då det fanns önskemål se färdiga resultatet av min renovering av mätaren, lägger ut en bild efter min bild 101 hoppas denna får 102, klarar ej av få in den här undet tips o trix..så kolla där i galleriet har ni ytterligare frågor ställer jag gärna upp med de erfarenheter jag fått av att så ynka litet kunde vara så ingående, hoppas webmastern godtar detta annars maila mig på amazonkent@telia.com så skickar jag mätarbilden.
Varmaste Amazonhälsningar Kent.
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Jag vågar bannemig inte ta tag i den renoveringen än, känner att jag behöver lite mer skinn på fötterna först, men det kan ju va bra att veta vad du använde för färg?
Som jag förstått det så blir det bäst att använda krymplack och sedan vanlig lack med rätt kulör?
Last edited by Thomas on Fri Mar 18, 2005 7:47 pm, edited 1 time in total.
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Snyggt!

Image


:)
GTKent
Posts: 30
Joined: Sun Jun 06, 2004 2:09 am

Re:

Post by GTKent »

Ja först krymplack i svart i fleeeeera lager sen torka, sen sikkens billack \"rätt kulör\" med 50% mattningsmedel i för att den inte ska glänsa för mycket, färgen trycker de in i vanlig sprayburk dyr..229kr men helt annat mot de vanliga aerosolerna som mest innehåller lösningsmedel, en burk räcker till 2st mätare. Sen tack för visat intresse och tar åt mig.
Mvh Kent
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Du borde ta en bild i bra ljus utan blixt (dagsljus) också Kent. Blixten gör nog att din lackering ser blankare ut än den är skulle jag tro.

För det blev väl nästan såhär matt?

Image
GTKent
Posts: 30
Joined: Sun Jun 06, 2004 2:09 am

Re:

Post by GTKent »

Jo du har så rätt blixten förstärker det hela, ville visa för alla intresserade. Utan blixt i dagsljus är den mattare..men det finns bara ett original allt annat är efterapat..förhoppningsvis till det bättre nästan lika bra.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Ja det blev snyggt, hoppas det håller ett tag nu då med allt jobb som är nerlagt. Det är ju bättre med nästan orginal än där färgen flagnat.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
GTKent
Posts: 30
Joined: Sun Jun 06, 2004 2:09 am

Re:

Post by GTKent »

Då bara ta tjuren i hornen... försöka allt blir till det bättre..............
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Post by Spilloljan »

Men du! Du var ju riktigt duktig på det där! Hur mycket vill du ha för att utföra arbetet på min? :wink:
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
GTKent
Posts: 30
Joined: Sun Jun 06, 2004 2:09 am

Re:

Post by GTKent »

Du klarar det ge det bara tid mycket tid följ de råden har du frågor så bara att du hör av dig, men nogrannhet och tålamod är det som gäller. Lycka till!
Post Reply