B20 motorporr! (posta fräna bilder här!)
Re:
Ja, ellerhur!Caltex wrote:Nedan : B18, 0.30 ÖD
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
Re:
hehe! sitter du fortfarande med modem?Rogge wrote:Edit: VÅGA VÄGRA STORA BILDER
En väg att gå:
Bottendel: 90mm i slag och smidda 99,3mm kolvar, H-profil vevstakar
Specialkam med rullyftare och stålkamdrev..
Topp: Uträtade insugs och avgaskanaler , isärflyttade ventiler , Tg-brygga m Rullvippor ,Weber 55 och hemgjort extraktor.....
men... Det blir ju lite roligare Med Hestec och GT40
Har inte riktigt bestämt mig vad som ska göras med blocket..
Bottendel: 90mm i slag och smidda 99,3mm kolvar, H-profil vevstakar
Specialkam med rullyftare och stålkamdrev..
Topp: Uträtade insugs och avgaskanaler , isärflyttade ventiler , Tg-brygga m Rullvippor ,Weber 55 och hemgjort extraktor.....
men... Det blir ju lite roligare Med Hestec och GT40
Har inte riktigt bestämt mig vad som ska göras med blocket..
..
Efter förfrågan så fick jag ett mail med lite bilder i ifrån Peppercorn här på forumet.
B20 med 44mm ventiler, en Judson (lågtrycks) kompressor som levererar c:a 5psi, Weber DCD 36/36, K-kam, brytarlöst tändsystem, extraktorgrenrör.
Från mailet:
\"På den första bilden, med graferna, är den översta grafen vridmomentet,
med max vid c:a 2500 varv. Nästa graf visar \"flywheel bhp\" med max 112 vid
4649 rmp. Den nedersta grafen är rear wheel rpm.\"
B20 med 44mm ventiler, en Judson (lågtrycks) kompressor som levererar c:a 5psi, Weber DCD 36/36, K-kam, brytarlöst tändsystem, extraktorgrenrör.
Från mailet:
\"På den första bilden, med graferna, är den översta grafen vridmomentet,
med max vid c:a 2500 varv. Nästa graf visar \"flywheel bhp\" med max 112 vid
4649 rmp. Den nedersta grafen är rear wheel rpm.\"
Buick Skylark 2dr HT 1963
Projektet på olika forum
Projektet på olika forum