Instrumentbräda

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Daniel
Posts: 13
Joined: Sat Mar 20, 2004 11:26 am

Instrumentbräda

Post by Daniel »

Söker nu efter bra begagnad instrumentbräda, den som sitter i pärlan har rostat friskt i överkanten (under stoppningen mot vindrutan). Jag undrar om instrumentbrädorna har ändrats något under amazonens tillverkningsperiod? Min bil är en -68 och jag vill självklart ha rätt utseende på instrumentbrädan efter renoveringen!
Daniel
Prototypen
Posts: 215
Joined: Sun Oct 24, 2004 12:45 am

Post by Prototypen »

Plåtdelen skall istort sett vara samma på alla med undanyag på 123GT som skall ha ett hål under stoppningen för varvräknaren ( möjligt att det kom på alla då den introduserades).

Stoppningen finns i flera varianter.
Fram till ca: 1962 var det \"skarpa kanter\" vid övergången till dörren pga. det fanns en motsvarande stoppning en bit in på dörren.
På de senare stoppningarna är de rundare vid en övergången.

Sedan finns ju även 123GT med en liten hylla.

Någon mer????
Daniel
Posts: 13
Joined: Sat Mar 20, 2004 11:26 am

Post by Daniel »

OK!
Då finns det alltså inga skillnader i placering av de olika reglagen e.t.c.?
69-70 dök väl i och för sig rattlåset upp och detta måste inneburit en förändring av brädan, eller sitter det en plugg..?
Är det någon som vet måtten på ett original radiohål?
Daniel
stoffe_74
Posts: 191
Joined: Thu Feb 26, 2004 10:59 pm
Contact:

Post by stoffe_74 »

På vissa modeller finns handtaget bredvid radion och på vissa inte. Från och med -69 sitter det även en lampa för att indikera bromsfel på vänster sida. Hålet för originaltändningslåset brukar bara vara pluggad. På äldre modeller finns även den metallbit svetsad under panelen som är till för kedjan till kylargardinen.

Jag har många paneler liggandes så maila mig vad du behöver för modell så ska jag kika om jag har någon sådan original.

stoffe_74@spray.se

Mvh Stoffe.
Amazon -64 4D, -66 2D obj, -68 kombi, 2st Cheva Suburban -74, Buick Century -58, Volvo T24....
Post Reply