Max effekt i amazon?

Moderatorer
Post Reply
matte119
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 10:49 pm
Location: Linköping/Ljungsbro

Max effekt i amazon?

Post by matte119 »

Någon som vet hur mycke effekt men får ha i en amazon -65a? (lagligt)
för jag har kanske ett turbo kit på g....


(jag som inte skulle trimma den )
Image
VOLVO 13134 VE 1965 Såld
Andreas Madsen
Posts: 37
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:43 pm
Location: Malmö

Post by Andreas Madsen »

Hör med Bilbesiktningen. De har uppgifter på hur mycket man får ha i bilen,men jag har för mig att det är 150 pollar. Hör dock med Svensk Bilprövning..
Goofy
Posts: 192
Joined: Fri Mar 05, 2004 9:21 pm

Effekt

Post by Goofy »

Är det runt 150 hp om man har skivor lr trummor?, det borde ju vara mer med skivor än med trummor tycker jag

funderar själv på att uppgradera till ca 120hp i min 66:a, jag har skivor fram, det borde ju räcka utan att behöva ändra bromsarna, eller?
J.Andersson
Posts: 5
Joined: Tue Mar 02, 2004 12:30 am
Location: Jämtland

max effekt...

Post by J.Andersson »

I amazon får man ha 100hk/196,2nm utan skivor fram och med skiver får man ha 150hk/196.2nm. Om man vill ha reggat med mer går det att regga som ombyggt fordon 15kw/100kg. Man måste då dock byta ut nåt av: motor, drivlina, styrinrättning, hjulupphängning eller dyligt... Bilen skall även vara anpassad för den effekten man vill regga med tex Bromsar, fjädring osv.

//joe
Goofy
Posts: 192
Joined: Fri Mar 05, 2004 9:21 pm

max effekt...

Post by Goofy »

Fråga till J.andersson

Har du någon aning om vad det krävs av bilprovningen, om jag trimmar till runt 120 hk, för att den ska gå igenom och vara laglig?

Har du något aning om pris hos bilprovningen, vad det kan komma att kosta ?

vore tacksam för svar

MVH/Goofy
J.Andersson
Posts: 5
Joined: Tue Mar 02, 2004 12:30 am
Location: Jämtland

Post by J.Andersson »

Goofy: har inte hunnit sätta mig in i detta riktigt än, så det är nog bättre att du ringer till bilprovningen och frågar (alternativt pratar med någon som gjort detta förut eller vet hur) istället för att jag sitter här och svarar på nåt jag inte vet säkert...

/joe
Goofy
Posts: 192
Joined: Fri Mar 05, 2004 9:21 pm

Post by Goofy »

Ok, tyckte det verkade som att du hadde lite koll på det, får tacka så länge :lol:
Amazon 69:a kombi mörkblå
Motorer MED sug-turbo suger :)
Post Reply