Amazon custombilar

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Amazon custombilar

Post by Raggarn »

Hittade lite bilder på custom amazoner och jag va bara tvungen att visa fler amazonister :lol:

Image
Lite sliten kanske men den skänker nog glädje...

Image
Såna här objekt ska visas och köras, inte samla damm.

Image
Jäkligt snygg amazon om jag får säga det själv, diggar stuket.
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Känns som den här tråden kommer sluta i en diskussion om original VS. custom.

Om man ska kommentera bilderna.Schyssta bilar utom den första.Lite arbete med dom så ska det nog gå att få fason på dom =)

/Micke
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Bil nummer 1: Inga kommentarer! :shock:

Bil nummer 2: Har aldrig sett så mycket glasfiberväv och epoxy gå till spillo. Stackars kaross! Och vilket slöseri med tid dessutom! :D

Bil nummer 3: En riktig skönhet i jämförelse med de två ovanstående. Men ställ den bredvid en snygg originalbil och få ett annat svar! ;)


När man ser sånna där lik rulla runt undrar man hur andra bilar har kunnat hamna på skroten!! Tänk vad fint det vore om De rullade runt på gatorna istället för de där vraken ovan.


Last edited by D59471 on Thu May 19, 2005 3:56 pm, edited 1 time in total.
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Post by Spilloljan »

Bil nummer ett såg jag i fjol på Bilsport utsällning i Piteå. Den ser verkligen inte bättre ut än på bilden. Folket som körde/åkte den var det ungefär samma skick på. Föraren sa att den var ny besiktad med blankt papper. Baksärmarna påstogs vara en PV huv som kapades i mitten. De som satt i bilen hade åkte den över 30mil till Piteå :!: Den kördes en bit in på kvällen tills farbror blå stoppade dom, om de stoppades för bilen eller för föraren vet jag inte.

Men det gjorde ont och se den.
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

oh, herre så fula de var, jag kommer gråta mig till sömns inatt...
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

håller med om att bil nr 1 kanske är i risigaste laget, men ganska kul att den rullar men, trafikfara kanske? skulle nog inte villja åka efter den om den tappar tex motorn...
bil 2 är också lite extrem kan man säga...

gråta!? neee gör inte de, amazonerna lever ju vidare, typ som zombies/monster, tror inte de kommer dö :D

Är det någon mer som har bilder på custom, annars har jag några till om det finns intresse.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Att kalla den där sortens bilar för custom är ju att svärta ner begreppet totalt! Viss självbevarelsedrift torde väl ändå finnas hos er custom-frälsta?

Ordval som sophög, rislass, skrotbil osv. hade kännts mer rimligt. ;)
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

NEJ STOPP inga mer bilder på skrotbilar åker förbi gamjobbet varje dag så det få räcka, får nog med mardrömmar av det.
Håller med D59471 till 100% i sina svar :wink:

Dessutom så är det idiotiskt att köra så när någon/några sittar bakpå, det var ju inte så länge sen det var en tjej som föll av och skadade sig rejält när hon satt på en cab.

Tro f-n att polisen stoppar en å ful bil, då spelar det ingen roll att de gått igenom besiktningen finns det inga fel så gör dom ett.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

ska nog byta min amazon till en camaro...
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

Raggarn wrote:ska nog byta min amazon till en camaro...
Jo jag ska också byta amazonen mot jänk för det är ett förbannat jävla gnällande på det här forumet så fort ombyggnad kommer på tal,när ska folk och fä inse att jag och andra gör vad fan jag vill med MIN bil.
Även om bilarna på bilderna inte var några speciellt vackra exempel det håller jag med om.

/Micke
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

håller med dej micke.
jag är lite \"evil\" jag tycker det är as kul å ha in såna bilder och se reaktionerna på alla orginalfantaster, såg en omröstning och det verkade som de flesta är lite inne på custom men ändå är det orginalarna som hörs mest, märkligt...

ska bara köra med amazonen 1 eller 2 år sen blir det jänk efter lumpen :P tror jag blitt trött på den sen

hoppsan! det slank med en till bild, hur gick det till?
Image
OdinsEngel
Posts: 63
Joined: Sat Nov 06, 2004 8:32 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by OdinsEngel »

Den sista skulle bli lite häftig om man taksänkte den och lackade den mattsvart, och fälgarna röda. :)
Oh yeah! Vilka former!
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Jag ser gamla fordon som kulturobjekt som skall bevaras till eftervärlden, att bygga om dem är för mig som att måla hängpattar på Mona-lisa, det går, och blir säkert fint, men jag gillar originalet bättre.

Jag samlar gamla burkar från början av 1900-talet, det är fina bukrar med många färger och utsmyckningar.
Om jag lackerade alla burkar mattsvarta, svetsade på små piggar här och var, slog in botten och till sist körde över dem med en ångvält skulle samlingen i mina ögon inte vara lika kul att ha.
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Ombyggda amazoner om nått är väll kult(ur) i Sverige???

/Micke
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Post by horgalaten »

Hejsan all glada.

Jag säger som så här:

Jag väljer också först av allt Originalamazoner och anser att det är kulturmord att bygga om en sån fin bil som Amazonen.

MEN......

Det är urdålig stil att inte respektera dem som vill bygga om sina klenoder till något tuffare. Låt intresset Flöda pågar !! :D

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
Post Reply