Fler aktiva medlemmar?

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

Amazon_V8 wrote:Ombyggnad kategori,ska man sålla in allt som har med ombyggnad där??Jag tycker exempelvis en tråd om taksänkning passar mycket bättre in i kaross änn ombyggnad,det skulle vara tråkigt att försöka skilja original och custom folk åt det är ju totalt förkastligt enligt mig.Dessutom skulel det bli väldigt rörigt på ombyggnad då allt möjligt kommer hamna där om man inte kategoriserar upp det med ändå mer kategorier och det var väll inte syftet med denna tråden??
tanken enligt mej med ombyggnad är att de som vill göra kaross modifieringar, tex takänkning, självmords dörrar osv. kan lägga in det där, för när det kommer upp nån fråga om ombyggnad så blir den utbuad ganska friskt och snabbt då det är nån som tycker att man inte ska förstöra amazoner med såna "djävulshandlingar" och refererar till osmakliga 80-tals byggen

men kategorin ombyggnad skulle ju inte behövas om de som inte gillar att man gör kaross modifieringar bara skiter i att skriva i den tråden då nån frågar om något som har med radikal ombyggnad att göra.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Va mycke respons man fick på mitt inlägg,varför frågar ni efter åsikter egentligen??

/Micke
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Tror säkert att dina förslag bearbetas i huvet på D59... mfl fast det syns inte här. Hoppas att denna tråd ger resultat snart, skulle va kul med en förändring.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Menade naturligtvis denna tråd Henke. Blev en liten missupfatning trodde vi måste ta kontakt med klubben :oops: .
Hur blir det nu med förslagen som vi kommit med.
Tycker att vi kommit fram någelunda hur det kan se ut.
Lägg upp ett/två förslag så får vi rösta om det kanske :roll:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Post by Spilloljan »

Vad blev det av allt detta egentligen, har jag missat något?
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

det verkar inte ha hänt nånting!!

men det behövs ju inte ändras nått.. egentligen det enda jag saknar är som Fredrik skrev, en Projekt avdelning och Only in Engelska
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

Rogge wrote:Only in Engelska
Jag förstår inte vad det skulle vara bra för, är det för att markera att engelska inte är tillåtet i resten av forumet?
Det är mer välkomnande att göra en översättning av forumrubrikerna tex
Kaross/Body.
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

du har en poäng lars
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Vi skulle ju kunna genomföra något av förslagen. Problemet är bara att jag inte får kontakt med Pär som driver forumet (på bilia). Själv har jag inte rättigheter att gå in och ändra i forumet bara sådär.

Sålänge Pär är onåbar blir det ingen förändring.
Kent1
Posts: 131
Joined: Sat Nov 04, 2006 10:31 am
Location: Tavelsjö
Contact:

Post by Kent1 »

Jag hoppade just över en massa sidor för att ge min syn på forumet och ser då att Lars Bd i ett av de sista inläggen skrev vad jag saknar i de forum jag besökt i andra länder.
Varför ska det vara så svårt att ge all information på både svenska och engelska och därmed slippa splittra inlägg och även få hela världens Amazonägare att kunna delta i inlägg eller ställa frågor.
Själv brukar jag gå in i ett finskt forum för att hitta något och jag blir lika för-d varje gång när jag inte förstår hur jag ska registrera mig eller leta bland rubrikerna.
Om någon i Ungern, Australien, Kuwait eller Finland hittar en gammal Amazon, till vilket land tror ni då att han eller hon försöker vända sig i sina sökande efter delar och svar på problem?
En följd av att få in hela världen i vårt forum blir då också att vi gratis får mycket av den information som annars skulle ha stannat någon annan stans.
Det är möjligt att det här är ett av världens bästa Amazonforum men jag är absolut övertygad om att det skulle bli världens största med en så enkel åtgärd som att lägga till engelsk text. Absolut ingen separat engelsk sektion.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Du menar altså att du skulle vilja att själva forumet var på engelska medan inläggen förblev svenska? För att göra det möjligt för utländska besökare att posta en fråga i någon tråd?

Det bästa vore ju om det fanns någon slags dynamik i PHPBB som gjorde att man som besökare kunde välja språk för själva \"gränssnittet\" i forumet. Tyvärr är det nog inte möjligt. Tror jag?
Rosen
Posts: 32
Joined: Sat Aug 05, 2006 1:10 pm
Location: Hässleholm

Re:

Post by Rosen »

D59471 wrote:Du menar altså att du skulle vilja att själva forumet var på engelska medan inläggen förblev svenska? För att göra det möjligt för utländska besökare att posta en fråga i någon tråd?

Det bästa vore ju om det fanns någon slags dynamik i PHPBB som gjorde att man som besökare kunde välja språk för själva "gränssnittet" i forumet. Tyvärr är det nog inte möjligt. Tror jag?
Om man är reggad så är det ju fritt fram att välja vilket språk gränssnittet skall vara på, eller ja iaf mellan engelska och svenska, men vill man ha mer språk så finns det i mängder på phpbb's hemsida.

Men jag antar att du menar att man ska kunna välja språk utan att vara reggad? Det blir ju lite krångligt att regga sig när allt är på svenska. Men det finns en (inom min vetskap, finns mycket möjligt flera) mod för att kunna byta språk utan att logga in. Har inte provat den själv, så kan inte uttala mig. Men det verkar ju vara en bra ide.

Här är länken till moden: http://www.phpbbhacks.com/download/235

*edit: kunde inte låta bli :P har provat modden nu, och än så länge verkar den fungera utmärkt. tycker ni borde lägga till det på det här forumet. Men den löser ju fortfarande inte språket på rubrikerna, men det är en bit på vägen.
Last edited by Rosen on Tue Nov 21, 2006 12:17 pm, edited 1 time in total.
Jodå, visst är det en sport från 62!
Kent1
Posts: 131
Joined: Sat Nov 04, 2006 10:31 am
Location: Tavelsjö
Contact:

Post by Kent1 »

Precis som jag skrev menar jag och som Lars Bd skrev. Man kan ha alla rubriker men också (mitt tillägg) anvisningar på både svenska och engelska. På detta sätt kan den som vill starta en ny tråd själv välja vilket språk man vill skriva på.
Givetvis kan inte alla engelska men de som inte kan läsa en engelsk text idag håller ändå på att bli mindre och mindre för var dag.
Jag tror inte heller att man utestänger någon på detta vis eftersom det bara kommer att ge ett tillskott till forumet som vi annars aldrig skulle ha fått ta del av.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Sammanfattning.
Det ska vara möjligt för en icke svenskspråkig att registrera en användare genom att få registreringsformuläret på engelska och sedan se vilken kategori som inlägget ska vara i genom att rubriken på forumsavdelningarna finns på både svenska och engelska.
Även reglerna bör då finnas på engelska.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Läste i Svenska dagbladet för en månad sedan att en kille från färöarna tyckte att \"vi skandinavier\" skulle införa Svenska som universitetspråk i alla Skandinaviska länder. Detta för att ett nordiskt språk skulle bli en bättre jämvikt mot engelskan.

Vi här på forumet får kanske föregå med gott exempel och fråga om Finland, Norge, Danmark, Färöarna samt Island vill upphöra med sina \"egna\" forum och förlägga alla diskutioner här på Svenska Amazonklubbens forum.

Då kommer dessa personer att bli bättre på Svenska samt under tiden så kommer även våra kunskaper i de olika Skandinaviska språken att öka.

Som bonus blir det mer aktivitet som borde komma alla länder tillgodo.


Förövrigt håller jag med om att rubriker och regler bör finnas på engelska också.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply