andersson
Posts: 104 Joined: Sat Jul 09, 2005 7:06 pm
Post
by andersson » Sun Jul 10, 2005 5:08 pm
är det någon skillnad på 8bultade original veven och marin veven??
jonny
Posts: 177 Joined: Sat Feb 14, 2004 4:23 am
Post
by jonny » Sun Jul 10, 2005 9:22 pm
Om vi pratar B230 .
Det är den enda volvo motor det finns en särskild \"pentavev\" till , med 86 mm slaglängd .
andersson
Posts: 104 Joined: Sat Jul 09, 2005 7:06 pm
Post
by andersson » Sun Jul 10, 2005 10:04 pm
så det är inte längre slaglängd på marin veven b18/b20??
jonny
Posts: 177 Joined: Sat Feb 14, 2004 4:23 am
Post
by jonny » Tue Jul 12, 2005 8:34 am
Nej , det är bara en Volvo motor det finns en särskild marinvev till och det är B230 .
Allt annat är eftermarknadsgrejor som är offsetslipat eller strokat .
Lindgren
Posts: 264 Joined: Sun Oct 10, 2004 7:18 pm
Location: Katrineholm
Contact:
Post
by Lindgren » Tue Jul 12, 2005 9:13 am
men dock ska marinveven till b20 vara bättre ballancerad.
Min var iaf det.
Amazon -70 + 145 -71 + 145 -73
Min bil
Medlemnr 1966 i 140 klubben
andersson
Posts: 104 Joined: Sat Jul 09, 2005 7:06 pm
Post
by andersson » Tue Jul 12, 2005 5:07 pm
det var slaglängden jag ville åt..men då får det bli veven som sitter i..
Ken Karijord
Posts: 9 Joined: Tue Jun 14, 2005 11:15 pm
Post
by Ken Karijord » Tue Aug 30, 2005 8:55 pm
Hei
Hvordan kan man enklest skille en strokad vev aksel fra en annen ?
Mvh Ken
prosjekt 142 72mod B24 m45
Streetracer 242 76mod B24 m45 2*45weber kg6 steg3-4 topp
leketøy Bilcross 142 72 b22