Bra skrotar mellan Sthlm och Östersund

Moderatorer
Post Reply
fredand44
Posts: 99
Joined: Tue Feb 24, 2004 9:26 am
Location: Sweden\\Lidingö

Bra skrotar mellan Sthlm och Östersund

Post by fredand44 »

Hej!

Kastar ut en lite sista chansen förfrågan.

Jag ska till Östersund den 22/7-2005 och tänkte svänga förbi några skrotar på vägen för att se om man kan göra några små amazondels-fynd.

Tyvärr känner jag inte alls till vilka eller om det finns några skrotar, så om någon har några tips får ni gärna hojta till.

Stort tack på förhand
Mvh
Fredrik Andersson
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Det finns en skrot strax utanför Östersund där jag vet att det står 3 amazoner. tyvärr är de i stort sett helt plockade från delar nu och det enda som finns att ta är väl i stort sett plåt.
Något innertag i någorlunda skick har jag sett där, men det som är intressant har jag redan plockat :)

Ger en vägbeskrivning om det fortfarand är intressant så kan du kolla själv om du ser nåt jag missat...

Tar gärna också emot tips om andra skrotar i närheten av östersund
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
fredand44
Posts: 99
Joined: Tue Feb 24, 2004 9:26 am
Location: Sweden\\Lidingö

Hemma igen!

Post by fredand44 »

Tjenis!

Jag gissar du menar Brunfloskroten? Jag ringde dit men de sa att på deras var allt i princip redan plockat.

I övrigt var de vamnliga skrotarna rätt dåliga på amazon. Den ena av själva ö-sunds skrotarna, bruna huset som ägs av farbrorn Sten hade dock lite grejer. Sten som har skroten har grym koll på sina delar. De övriga som jobbade där visste inte att det fanns amazondelar. Pinsamt nog kommer jag inte ihåg vad skroten hette, bredvid ligger dock en annan skrott som dock inte hade något alls.

På vägen mellan Ö-sund och och Sundsvall ligger gällö där det fanns en verkstad som även hade en hel del gamla fina motor-delar som jag kan tipsa om. Såg även en gård alldeles i närheten av denna verkstad med en hel hög amazondelar. Tyvärr var de inte hemma :-( så jag kunde inte göra några affärer.
Mvh
Fredrik Andersson
bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

:arrow: her kansje er det hjelp :wink: http://www.carlinks.nu/
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Ah, jag tror jag vet vilken gård du menar. åkte förbi där förra veckan.
Är det slrotarna i Östersund du menar? Jag har varit där förut och fick höra samma visa: inget med amazon, men tydligen fanns det ändå?
Vet du vad det är för delar om finns där?
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
Post Reply