Inloggning....

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
storbäcken
Posts: 154
Joined: Tue May 03, 2005 7:19 pm
Location: Robertsfors

Inloggning....

Post by storbäcken »

Är det bara jag som måste logga in varje gång ja ska in på de här forumet.. alla andra forum behöver jag inte de sen man ha kryssa i automatisk inloggning.......
väldigt irriterande...
Decoy
Posts: 237
Joined: Fri May 06, 2005 11:33 am
Location: Luleå
Contact:

Post by Decoy »

För mig funkar då autoinloggningen klockrent här. Har endast loggat in manuelt en gång, den första.
Volvo Amazon 2d -66 Grafitgrå BD69790 (Bild 113)
http://www.novaracing.nu/decoysnest/projects/amazonen/
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

har samma problem, behöver bara skriva i mitt namn men det måste jag göra varenda gång
Decoy
Posts: 237
Joined: Fri May 06, 2005 11:33 am
Location: Luleå
Contact:

Post by Decoy »

ni kör väl nån gammel version av IE? 4.0? :P
Volvo Amazon 2d -66 Grafitgrå BD69790 (Bild 113)
http://www.novaracing.nu/decoysnest/projects/amazonen/
storbäcken
Posts: 154
Joined: Tue May 03, 2005 7:19 pm
Location: Robertsfors

Re:

Post by storbäcken »

Decoy wrote:ni kör väl nån gammel version av IE? 4.0? :P
trodde de va nått me den gamla datorn, men nu ha ja en ny men de bli samma sak där.... men bara de här forumet...
m widelycke
Posts: 8
Joined: Thu Jun 09, 2005 9:31 am
Location: Halmstad

Post by m widelycke »

Det är samma för mig. Måste skriva användare samt lösen fastän man kryssar i \"logga in rutan\"

Har IE 6.0
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

jag hade samma problem, men sen löste jag det med att jag loggar in, sen har jag den sidan när jag är inloggad som favorit, så när jag går till klubbens forum är jag inloggad..

vet inte va det var för fel men så löste jag det iaf, kan ha vart nått med inloggningen i windows eller nått sånt för det strulade med lösenordet till internet oxå.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
storbäcken
Posts: 154
Joined: Tue May 03, 2005 7:19 pm
Location: Robertsfors

Re:

Post by storbäcken »

Rogge wrote:jag hade samma problem, men sen löste jag det med att jag loggar in, sen har jag den sidan när jag är inloggad som favorit, så när jag går till klubbens forum är jag inloggad..

vet inte va det var för fel men så löste jag det iaf, kan ha vart nått med inloggningen i windows eller nått sånt för det strulade med lösenordet till internet oxå.
de ä kanske därför de fungerar för alla andra dom ha logga in å sen spara som favoriter??? Tycker ändå nån forum ansvarig ska ta sej en titt på de här..
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Men måste nog först logga in och sen spara i Favoriter, för sen går det klockrent att ta adressen i Favoriter och vipps så är man inloggad.
Jag har det så + adressen till förstasidan = två adresser.
Funkar kanon för mig.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

För att inloggningen ska fungera måste man tillåta cockies från och till forumet.
storbäcken
Posts: 154
Joined: Tue May 03, 2005 7:19 pm
Location: Robertsfors

Re:

Post by storbäcken »

Lars Bd wrote:För att inloggningen ska fungera måste man tillåta cockies från och till forumet.
Hur gör man för att tillåta de, å varför krävs det bara på detta forum????
Fungerar ju på dom andra forumen ja går in på....

Nu kör jag från favoriter åxå å de funkar...
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Din brandvägg kanske blockerar cockies har du ingen brandvägg kan du gå in på verktyg-internet alternativ- sekretess och ändra säkerhetsnivån på hela internet eller klicka på platser och följ instruktionerna.
storbäcken
Posts: 154
Joined: Tue May 03, 2005 7:19 pm
Location: Robertsfors

Re:

Post by storbäcken »

Lars Bd wrote:Din brandvägg kanske blockerar cockies har du ingen brandvägg kan du gå in på verktyg-internet alternativ- sekretess och ändra säkerhetsnivån på hela internet eller klicka på platser och följ instruktionerna.
Okej ska kolla upp de där.....
C Upp
Posts: 192
Joined: Sat Jan 31, 2004 6:30 pm
Location: Uppsala
Contact:

Post by C Upp »

Kan påpeka att jag också har samma problem. Måste logga in varje gång. Har fungerat länge förut, har sidan som favorit, och ingenting är ändrat med mina säkerhetsinställningar.
Alla andra phpBB-forum fungerar som förut, jag är fortsatt inloggad när jag kommer tillbaka, favorit eller inte... 164-klubbens forum har dock samma problem ibland, men inte alltid...

Jag kör Opera som webbläsare. Har alltid fungerat förut med amazonklubbens forum... Och har inte uppdaterat nånting på sistonde...

Men det är ju inte sååå jobbigt att logga in varje gång.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det fungerar inte för mig i Safari. Inget problem med att tillåta skrivning/läsning av cookies, det funkar finfint på andra websidor. Tror dock att det är något knas med cookien här på forumet. Inte riktigt kompatibel med alla webläsare.
Post Reply