70-custom amazon med 19\" Uppdat.sid1

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
palmen
Posts: 25
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:50 pm

70-custom amazon med 19\" Uppdat.sid1

Post by palmen »

Min mild custade amazon -70:a med renoverad b20 från 240-75 m41 o diffad polis bakaxel. Prisbelönad på Bilsport (Kinnekulle En dag på racerbanan 2005 2:a pris bästa volvo) samt Bilsport (emmaboda EDPS)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by palmen on Thu Jun 08, 2006 6:21 pm, edited 7 times in total.
classe1
Posts: 28
Joined: Tue Aug 31, 2004 10:34 pm

Post by classe1 »

Satan så grym :twisted: Otroligt snyggt bygge!Tell us more 8)
Lindgren
Posts: 264
Joined: Sun Oct 10, 2004 7:18 pm
Location: Katrineholm
Contact:

Post by Lindgren »

rent utav j-ligt snyggt!
Älskar bilar med rena snygga former utan överdådigt krom!
Amazon -70 + 145 -71 + 145 -73
Min bil
Medlemnr 1966 i 140 klubben
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re:

Post by Hasse63 »

classe1 wrote:Satan så grym :twisted: Otroligt snyggt bygge!Tell us more 8)
Ja den snygg. Alldeles lagom ombyggd, Tummen upp :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Axel
Posts: 377
Joined: Wed Jun 09, 2004 10:00 am
Location: Gurresta, Knivsta, Uppsala
Contact:

Post by Axel »

M41+turbo är inte en bra kombination... M41 börjar bli ovanlig.

Satsa på M46 i så fall... låt motorn luta lite, och lådan lite.
Axel Wall
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Aha trevligt att nån här på forumet köpt den,fick du ge lika mycket som byggaren begärde när jag undrade om den var till salu för ett par år sen??Var väldigt mycket pengar det handlade om..

/Micke
palmen
Posts: 25
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:50 pm

Post by palmen »

Jag köpte den av killen som byggt den det var hans arton års bil han hade ägt den sen 88 o den var färdig byggd 93 sen dess hade den körts sparsamt...det är ett mycke rejält bygge inget fuskat eller så. Har lite bilder på inredningen också jag kan lägga upp mycke jobb nedlagt där med :lol: Angående priset vet jag inte om det var speciellt dyrt man får ju räkna in all hans svett och kärlek också :roll: hur mycket var den till salu för för ett par år sen? Jag betalade 35000:- mycke för en custom kanske men jag tycker dom är värda pengar med om det är välgjort det är ju svensk kultur historia. Har en kompis som åker b20turbo med m41:an o den håller för hans c.a200hk så min håller nog för b21et:ins 155hk plus att man får morderna :lol: saker som överliggande kam,crossflow topp och insprut om än mekaniskt.
Image
Image
Image
Last edited by palmen on Sun Aug 21, 2005 4:00 pm, edited 1 time in total.
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

Dreglar på tangeterna, satan i gatan va fin!!!
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Det är vridet som tar kol på M41 lådorna... kan vi inte byta låda du och jag. Har en M46 som har gått lugnt i sina dar och är garanterat fräch.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
palmen
Posts: 25
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:50 pm

Post by palmen »

Den håller jag har flera bevis!!! Vill inte ha din m46.
Axel
Posts: 377
Joined: Wed Jun 09, 2004 10:00 am
Location: Gurresta, Knivsta, Uppsala
Contact:

Re:

Post by Axel »

palmen wrote:Den håller jag har flera bevis!!! Vill inte ha din m46.
hm... det är ändå synd på en M41... dom håller inte hur länge som hellst... Överväxeln håller bra, om man ser till att den är i bra skick, och preppar den lite lagom. Själva växellådan (samma som M40), håller ju inte SÅ bra... dom går att döda med en oginal B20A om man är lite vårdslös...
Axel Wall
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Tyckte den såg förjävlig ut utan lister...
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
palmen
Posts: 25
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:50 pm

Post by palmen »

varför ska man vara vårdslös för då måste man köra racing med bilen bara för man har 155hk under huven???? polarn har åkt två år nu snart med b20 med lågkompskolvar k kam portad topp med större ventiler special byggt insug med \"extraktorgrenrör\" och en carbontätad trim60 och weber45 laddtryck 1,1bar c.a 200hk:roll: innan dess åkte han sug b20 med dubbla webrar vass topp o kam o.s.v alltid samma m41 låda o den har aldrig krånglat!!! Ni som säger att den är så extremt ömtålig har ni själva kört sönder någon p.g.a för mycke effekt? eller har det rört sig om vårdslösa starter,burnisar,eller missade växlingar? Har väldigt svårt att tro att man skulle rensa dreven med 155hk o standard vrid i en b21et om man kör som folk, man ska inte va vårdslös mot en bil man älskar :lol:Var inte så oroliga det ska nog gå bra ska ni se.
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Trevligt att få se bilen idag på toppen :D Kan ju säga att jag blev ganska förvånad när jag såg den står där,snygga R-fälgar också :wink:
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re:

Post by Hasse63 »

Thomas wrote:Tyckte den såg förjävlig ut utan lister...
Kan inte hålla med denna gång, visst är amazoner snygga med lister men detta bygge är lite specielt på nåt viss. Smakfullt förändrad från orginal till något annat :roll: . Jag är då glad att man sparat stötfångarna som blänker fint, å inte nån j**** plåt där bak och nån ful spoiler :wink: :wink:

Visst, kör man lugnt så håller det mest. Inge illa menat men kan inte riktigt fatta varför du inte sattsar på en låda som garanterat håller bättre än en M41. Du får ju minst två M46 lådor för din M41.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply