Nån som har använt biltemas underredsmassa???

Moderatorer
amiz-raggarn
Posts: 222
Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm

Nån som har använt biltemas underredsmassa???

Post by amiz-raggarn »

Jo.. som rubriken lyder, har någon använt biltemas underredsmassa som man sprutar på med tryckluft?? sprutade på skiten imorse vid 11 och sen dess har den stått i garage där det är ca 15 grader varmt.. men nu efter 8 immar så är den fortfarande så kladdig att man när man tar på den får den på fingrarna:( nån som vet om det ska toka mera?

tacksam för snabbt svar!!!
Helge
Posts: 99
Joined: Tue Sep 07, 2004 4:10 pm
Location: Kvillsfors
Contact:

Post by Helge »

Enligt Biltema så ska den ju bilda en elastisk film, så låt det torka till den i varje fall inte kletar av sig. :wink:
Vad står det på burken? Temperatur angivelse? Torktid?
Ha inte för bråttom med att få ut den igen. Bättre att det blir riktigt tort först!
amiz-raggarn
Posts: 222
Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm

Post by amiz-raggarn »

det e ju biltema... står inte ett skit om nåt på den burken... det gör det däremot på bodyn.... men den får stå över natten då.. sen har den nästan stått i ett dygn.. men imorrn bitti måste jag ut och köra...
Frenell
Posts: 377
Joined: Tue Jun 07, 2005 12:14 am
Location: Västernorland/Ljungaverk

Post by Frenell »

brukar ta en jävla tid innan den torkar är ju så jävla kladdig :P glömde locket uppe på en burk en gång i några veckor sen gick det mkt lättare å kleta på skiten :lol: :wink:
amiz-raggarn
Posts: 222
Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm

Post by amiz-raggarn »

okej.. aja den har blivit bättre nu.. låter den stå i garaget i nån halvdag till.. sen får jag se hur det blir...
Fredde_F
Posts: 125
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:48 pm
Location: Karlstad
Contact:

Underredsmassa

Post by Fredde_F »

Jag har använt biltemas underredsmassa ibland och det brukar ta några dygn innan den torkar även i rumstemperatur. Den är då klibbig men man blir inte kladdig av att ta i den.

//Fredrik
amiz-raggarn
Posts: 222
Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm

Post by amiz-raggarn »

okej! ja det som då är mest intressant nu är väl om det går att köra ändå? jo klart att det går men jag undrar om det blir direkt pannkaka om man köra nu?
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Post by Amakombi »

jag sprutade min 245 för några veckor sen med biltema underredsmassa..jag lät han torka ute över helga sen körde brorsan med den på måndag och då var väl massan lite mjuk än men ytan hade ju torka så det fasnade ju inge dret på. Den behöver nog en 2-3 dar på sig att torka beroende på hur tjockt skikt man har lagt.
amiz-raggarn
Posts: 222
Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm

Post by amiz-raggarn »

aja, har inte så mycket val... har ingen annan bil.. men jag får väl ställa den i garaget inatt så den får torka upp då...
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

varför ens köpa \"Biltema\" :?
nokia9902
Posts: 72
Joined: Fri Apr 23, 2004 5:22 pm

Post by nokia9902 »

köper alltid biltemas linolja mycke miljövänligare o hälsosammare har sprutat vardags bilen ett antal år med det =ingen rost under(Opel)
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

använde deras undrerredsmassa sist gång jag rostlagade min bil, det va lite jobbigt o kleta på, tog modellen man drar på med spackelspade, segt som fan.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Re:

Post by Henke 12136 »

nokia9902 wrote:köper alltid biltemas linolja mycke miljövänligare o hälsosammare har sprutat vardags bilen ett antal år med det =ingen rost under(Opel)
Det kan inte stämma. Det finns inga rostfria Oplar i hela världen. Och det trots att de inte ens används i trafik utan bara står och väntar på reparation.

edit: Jo, det lär ju finnas en rostfri Opel på museum i Malaysia. har jag hört.
-anglofil-
nokia9902
Posts: 72
Joined: Fri Apr 23, 2004 5:22 pm

Post by nokia9902 »

stämmer mycket väl ingen rost anmärkning under på alla år jag haft bilen
för övrig så orkar jag inte kommetera mera dumma skit svar tur man gick ur den här skit klubben så man kan bygga om sin amazon 67 sport som man vill
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Jag vill påstå att det inte finns en enda rostfri bil i hela värden.

Och det pga att jag hittat rost på en SAAB 900 som gått från tillverkningsbandet och ut till \"uppstälningsplatsen\" där den stått en tid?
sen in i \"krockhallen\" där den krocktestas. sen ut igen och sen till en skrot där jag har jobbat.

Jag har sen kapat ut en bit av bakpartiet på en kunds bejäran och hittat början till rost i en plåtskarv. En plåtskarv som finns på alla bilar idag.

så att rostskydda på insidan redan på en ny bil är inte fel bara man gör det sedan rostskyddsgarantin gått ut för annars så gäller inte den.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply