FALSKA MEDLEMAR !?

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Amazon_B16_Sport
Posts: 376
Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
Location: Karlstad, Värmland
Contact:

FALSKA MEDLEMAR !?

Post by Amazon_B16_Sport »

Tjena.. jag har märkt att det är en massa nya medlemar som har reklam för BL.A POKERSPEL på sina hemsidor, dessa medlemar är ju inga RIKTIGA medlemar.. några dagar före innan jag blev medlem här så är det någon som reggat sig (30 nov 05 finns 10st) under flera olika namn men med samma reklam på hemsidan.. går det inte att plocka bort dessa FALSKA medlemar ????? :evil:
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag mailade Pär L på bilia som driver det här forumet angående möjlighet att ta bort / spärra \"nonsens-medlemmar\". Men i vanlig ordning har Pär inte svarat på mailen. ;)

De har dock inte postat några inlägg så ännu är nog \"faran\" inte överväldigande. :)
Amazon_B16_Sport
Posts: 376
Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
Location: Karlstad, Värmland
Contact:

Post by Amazon_B16_Sport »

ja vi får hoppas att dom förblir spökmedlemar som bara är ett medlemsnr här på forumet !!
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Nu har dom börjat posta inlägg med meningslösa svar på engelska som kan funka som universal svar på dom fleta diskussionsforum på nätet så då kan få in sin reklam i inläggen och det ska verka som om inläggen ändå är äkta och av intresse för tråden.

Bifogar tre länkar till sånna meddelanden på detta forumet,titta längst ner i trådarna:
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb2/vie ... 0849#20849
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb2/vie ... 0857#20857
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb2/vie ... 0858#20858

Användaren hospital148 har gjort 15 inlägg på detta forumet och jag förutsätter att det alltså finns femton stycken liknande svar i andra trådar,dessa svar är bara en täckmantel för att vi ska gå in på länkarna i hans signatur.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Då var julefriden över då.

Får väl ta kontakt med Pär på bilia angående spärrning radering av konton. Tror inte jag har nån bättre lösning själv än att bara radera dessa personers konton och inläggen de skrivit tills vidare.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Nu har jag fixat det som dykt upp idag/inatt.

Skall se om jag kan få tag i Pär i mellandagarna.

En till moderator vore på sin plats dessutom och vi har en given aspirant på den platsen.
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Post by Spilloljan »

Det vore nog en ide faktiskt. Någon pålitlig forumanvändare som är här ofta och kan med det hela.
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Precis. Jag är visserligen inne här en hel del, men kanske inte tillräckligt ofta. Dessutom är det en klar fördel att vara flera.

Skall se om det går att få tag på Pär på något vis genom klubben eller liknande.

Återkommer!
Fåglefelt
Posts: 71
Joined: Thu Feb 26, 2004 12:20 am
Location: Habo
Contact:

Post by Fåglefelt »

jag kan åta mig moderator uppdraget enbart för att ta bort \"Bot\"-poster...

Fick sådana på mitt forum http://www.martinsbilar.com och där spärrade jag IP, samt bannlyste mailadresser och hemsida... typ...
parerl
Site Admin
Posts: 46
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:33 pm
Location: Bilia Web Services, Göteborg
Contact:

Hej alla !

Post by parerl »

Nu är det rensat ut en hel massa skräp , poker såväl som porr och diverse annat.

Skall se till att det blir några fler moderatorer här i forumet. Återkommer om det.

God fortsättning!

/Pär
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re: Hej alla !

Post by D59471 »

parerl wrote:Nu är det rensat ut en hel massa skräp , poker såväl som porr och diverse annat.

Skall se till att det blir några fler moderatorer här i forumet. Återkommer om det.
Så bra! Det ser jag fram emot. Du har för övrigt PM.
God fortsättning!
Det samma.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: FALSKA MEDLEMAR !?

Post by Lars Bd »

Amazon_B16_Sport wrote:reklam för BL.A POKERSPEL
Pär misstänkte att det är en robot som har gjort detta och en ny funktion är inlagd i registreringsprocessen som gör att en robot inte klarar av att registrera en medlem.
Vi får se om det löser problemet, ett 20tal användare är borttagna sedan tråden sist var aktuell (jul).
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Kent1
Posts: 131
Joined: Sat Nov 04, 2006 10:31 am
Location: Tavelsjö
Contact:

Post by Kent1 »

Jag registrerade mig för några dagar sedan och jag har sett att efter mig har det registrerats flera SPAM-medlemmar.
Robotarna verkar att ha tagit sig förbi de nya funkionerna för att spärra dem.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Det är antagligen en person bakom spammet.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Egrom
Posts: 81
Joined: Fri Feb 13, 2004 8:22 pm
Location: Vimmerby
Contact:

Re:

Post by Egrom »

Vill du också bli bannad?
Länken du hade i ditt inlägg är otillåtet på forumet, men jag har bara ändrat inlägget.
Lars Bd

Post Reply