frågor om röda back ljus

Moderatorer
mille
Posts: 70
Joined: Sat Oct 29, 2005 10:50 am
Location: Örebro

frågor om röda back ljus

Post by mille »

tja jag funderar på att setta hel röda back ljus glass och undrar om det är svårt min bil är en 64:a och det jag skulle vilja ha i sona fal är röda med kromet runt. fast jag vet inte det kanse inte passar för jag har hittat såna glass på marknader men det är inte samma hål mönster :cry: så om det går och ficksa det så blir jag glader:P mvh mille
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Du måste ha hela baklyktan för att det ska gå att ändra, går ej att endast byta glas.
AVG
mille
Posts: 70
Joined: Sat Oct 29, 2005 10:50 am
Location: Örebro

Re:

Post by mille »

Arne wrote:Du måste ha hela baklyktan för att det ska gå att ändra, går ej att endast byta glas.
okej men om jag ficksar det. det ända jag undrade var om det funkar har för mig att det är lite bredare lr jag har nog fel
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

nej de lyktorna är samma bred på, det är bara(bara å bara) fästena som skiljer. Min syssling gjorde om det där på sin amazon, vart as fräckt!
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re: frågor om röda back ljus

Post by Amazon_V8 »

mille wrote:tja jag funderar på att setta hel röda back ljus glass och undrar om det är svårt min bil är en 64:a och det jag skulle vilja ha i sona fal är röda med kromet runt. fast jag vet inte det kanse inte passar för jag har hittat såna glass på marknader men det är inte samma hål mönster :cry: så om det går och ficksa det så blir jag glader:P mvh mille
Du vill alltså ha orange blinker,helrött bromsljus och helrött backljus??Förstår jag dig rätt??
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
mille
Posts: 70
Joined: Sat Oct 29, 2005 10:50 am
Location: Örebro

Re: frågor om röda back ljus

Post by mille »

Amazon_V8 wrote:
mille wrote:tja jag funderar på att setta hel röda back ljus glass och undrar om det är svårt min bil är en 64:a och det jag skulle vilja ha i sona fal är röda med kromet runt. fast jag vet inte det kanse inte passar för jag har hittat såna glass på marknader men det är inte samma hål mönster :cry: så om det går och ficksa det så blir jag glader:P mvh mille
Du vill alltså ha orange blinker,helrött bromsljus och helrött backljus??Förstår jag dig rätt??
nä jag menar så här + kromet runt http://tinypic.com/jr4085.jpg
mille
Posts: 70
Joined: Sat Oct 29, 2005 10:50 am
Location: Örebro

Post by mille »

är det någon som vet var det fins sont förutom motor oldis:P vi går inge bra i hopp:P
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

Bråttom? Om inte så kan du säkert få tag på den på någon volvo marknad.
mille
Posts: 70
Joined: Sat Oct 29, 2005 10:50 am
Location: Örebro

Re:

Post by mille »

Raggarn wrote:Bråttom? Om inte så kan du säkert få tag på den på någon volvo marknad.
nä det är inte brotom farsan vill inte byta plats på chevan och amazon så det blir väl att jag får fortsätta sen fram mot våren :( :cry: :evil:
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re: frågor om röda back ljus

Post by Amazon_V8 »

mille wrote:
Amazon_V8 wrote:
mille wrote:tja jag funderar på att setta hel röda back ljus glass och undrar om det är svårt min bil är en 64:a och det jag skulle vilja ha i sona fal är röda med kromet runt. fast jag vet inte det kanse inte passar för jag har hittat såna glass på marknader men det är inte samma hål mönster :cry: så om det går och ficksa det så blir jag glader:P mvh mille
Du vill alltså ha orange blinker,helrött bromsljus och helrött backljus??Förstår jag dig rätt??
nä jag menar så här + kromet runt http://tinypic.com/jr4085.jpg
Aha ok.
Jag vet inte om det skiljer mellan -70 årsmodell och -64 som du har.Men på min -70: var kanten som reflektorn är skruvad i tvungen att förstoras så att själva hålet i skärmen blev mindre eftersom reflektorn till dom helröda glasen är mindre änn en reflektor till dom trefärgade glasen som sitter där original.
Det finns väll två olika helröda glas,kan vara så att det finns två stycken sorters reflektorer också en gammal version av de helröda lysena samt en nyare.
Det smidigaste som kräver minst ombyggnad är att ta en reflektor från dom trefärgade glasen och borra nya hål så att dom helröda glasen passar och då slipper du bygga om kanten i skärmen.Själva kromsargen klämmer du ju fast mellan reflektorn och glaset som det är original.
Jag har ett par nytillverkade i kartong helröda glas samt reflektorer till dom men dom är inte till salu.Jag köpte glasen billigt på GCP när dom har sin årliga träff och sen ett par begagnadee reflektorer och fixade till.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
mille
Posts: 70
Joined: Sat Oct 29, 2005 10:50 am
Location: Örebro

Post by mille »

ok jo jag ska ha dom refläkterna som siter på i dag det är bara glasset lr jag ska byta :D
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

mille wrote:ok jo jag ska ha dom refläkterna som siter på i dag det är bara glasset lr jag ska byta :D
Ok då är det ju smidigt,bara borra nya hål i reflektorn och muttra dit glasen :D

/Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
mille
Posts: 70
Joined: Sat Oct 29, 2005 10:50 am
Location: Örebro

Re:

Post by mille »

Amazon_V8 wrote:
mille wrote:ok jo jag ska ha dom refläkterna som siter på i dag det är bara glasset lr jag ska byta :D
Ok då är det ju smidigt,bara borra nya hål i reflektorn och muttra dit glasen :D

/Micke
okej vad bra :D ska snart på en marknad så det fis säker där :)
G-sson
Posts: 38
Joined: Sun Jan 15, 2006 5:15 pm

Post by G-sson »

gå in på vilken stylingbutik eller större bildelsbutik som helst och köp en röd toningsspray till bakljus. kostar typ 60:- eftersom den är som en färjad klarlack blir glasen även som nya :) se bara till att lägga flera lager och lika många på bägge för att få samma nyans.

så gör ju alla keps-nissar med sänkta 740s
mille
Posts: 70
Joined: Sat Oct 29, 2005 10:50 am
Location: Örebro

Re:

Post by mille »

G-sson wrote:gå in på vilken stylingbutik eller större bildelsbutik som helst och köp en röd toningsspray till bakljus. kostar typ 60:- eftersom den är som en färjad klarlack blir glasen även som nya :) se bara till att lägga flera lager och lika många på bägge för att få samma nyans.

så gör ju alla keps-nissar med sänkta 740s
jo det går ju att göra men jag köpper nog färdiga för det blir nog best:p men tach en då för tippset
Post Reply