Underrubrik?

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Underrubrik?

Post by Hasse63 »

Hur vore det om man lade till en text under vare kategori?
Har märkt att frågor om var man hittar en viss grej kommer upp ofta. Jag tror att det är lättare att hitta om man gör så.

Ex:
Om Forumet
Forums regler. Frågor.

Övrigt
Amazon relaterade länkar. Hur man lägger upp bild/länkar.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Nåt svar kan man väll ändå få eller :?
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

jodå! :wink:

jag tycker dte verkar som en bra ide!
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

Hasse63 wrote:Nåt svar kan man väll ändå få eller
Ja det kan jag hålla med om.
Förslaget är ju vettigt och gäller egentligen bara "Om Forumet" och "Övrigt" då det i de andra kategorirubrikerna ganska tydligt framgår vad de innehåller.
Risken finns att det blir rörigt och svårläst som det här.
Jag har faktiskt tagit upp nästan samma fråga med övriga moderatorer tidigare men den försvann av någon anledning, nu kommer den upp igen.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re:

Post by Hasse63 »

Lars Bd wrote:Förslaget är ju vettigt och gäller egentligen bara "Om Forumet" och "Övrigt" då det i de andra kategorirubrikerna ganska tydligt framgår vad de innehåller.
Ja så var också min tanke.
Kanske nån på Showroom också typ: Visa upp dit projekt
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Ja varför inte. Jag tycker man kan skippa texten om vilka som modererar respektive avdelning på forumet och ha en infotext där istället.

Ungefär såhär (endast exempel)...

Image
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

det låter bra! för det är ju ändå samma moderatorer på hela forumet så det kan kvitta om namnen står där eller inte..

men under trimmad bör det ju inte stå

\"trimmad b16- ,b18- ,b20-motor\" då det finns de som kör med b23or i amazunkarna, men jag är fullt medvete om att detta är endast en prov visning
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Henke 12136 oinloggad??

Re:

Post by Henke 12136 oinloggad?? »

Kan man inte byta ut ordet \"elektronik\" mot något som
t ex \"datorstyrning\".

:lol:

Tycker det ser bra ut i ditt testexempel. Renare och snyggare. Absolut kasst som på 164:a forumet.
Fredrik
Posts: 220
Joined: Sat Jan 08, 2005 3:56 pm
Location: Halmstad

Post by Fredrik »

D59471 : Ser bra ut men jag tycker det borde stå typ \"Strålkastare, blinkers och övrig el\"
Då går det i samma stil som texten för Karros å de andra.
Image
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det var som sagt bara en förhandsbild av hur det kunde se ut.

Nu får vi hoppas att Parerl hittar hit så att han kan ändra åt oss. Vi verkar ju vara ganska eniga om att en infotext gör mer nytta där än en rad med moderatorernas användarnamn.

Rogge:

Men det bör väl ändå stå B16, B18, B20 då det är vad som är tänkt att diskuteras under Trimmad Motor. Kärnämnet på det här forumet så att säga?
Om sen folk väljer att snacka om V8or, B23/B230 eller annat må ju vara upp till dem. Under Trimmad motor råder väl nästan djungelns lag. ;)

:D
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re:

Post by Rogge »

D59471 wrote:Rogge:

Men det bör väl ändå stå B16, B18, B20 då det är vad som är tänkt att diskuteras under Trimmad Motor. Kärnämnet på det här forumet så att säga?
Om sen folk väljer att snacka om V8or, B23/B230 eller annat må ju vara upp till dem. Under Trimmad motor råder väl nästan djungelns lag. ;)

:D
det som är tänkt att diskuteras under trimmad motor är väl alla motorer som sitter i en amazon som inte är orginal om det så är b16 eller V8?

djungelns lag stämmer bra! bara några maktgalna moderatorer som håller ordning på anonnsering :lol: :lol:
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re:

Post by Hasse63 »

Henke 12136 oinloggad?? wrote:Kan man inte byta ut ordet "elektronik" mot något som
t ex "datorstyrning".

:lol:

Tycker det ser bra ut i ditt testexempel. Renare och snyggare. Absolut kasst som på 164:a forumet.
Det finns ju ingen elektronisk styrning på en amazon så datorstyrning passar då inte.

Håller med om att det ser bra ut Henke.
Men era namn kanske ska synas så nån inte får för sig att ni vill "gömma" er och är fega att ta kretik
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Rogge:

Förvisso. Men alla vet väl redan att de får snacka V8or och annat under Trimmad Motor? Då gör det väl inget om \"kärnämnet\" är beskrivet under forumrubriken. Det är ju trots allt 1000ggr ballare med en råtrimmad B16 än en B230 och framför allt 1000ggr mer relevant på det här forumet. :?:

:)

Hasse:

Ja, någonstans bör det ju stå. Under Testforum rubriken kan det ju få stå kvar. 8)
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Om man nu vill speciellt belysa att det finns viktig information under \"Övrigt\" och \"Om Forumet\" då är det endast där det ska stå underrubriker.
Den som inte fattar att man ska diskutera elsystemsproblem under elsystem och bromsar under bromsar tror jag inte heller fattar det bara för att huvudrubriken upprepas i en underrubrik.
Underrubriken går att minska, på tex
Motor Original
räcker det med
B16/18/20 ev med tillägget A/B/D
likaså under trimmad motor och diskuterar folk ändå b21-23 är det meningslöst att specificera b16-20 alls.
Egentligen så är rubrikerna mycket tydliga vad gäller innehåll och det enda som skulle belysas är kanske vad som är motor original samt var regler och länkar finns.
Ju mindre textmassa dessto större chans att folk ser vad som står.
Framvagn och styrning borde kombineras med bakvagn och i originalutförande.
Väghållning bör då bli fram och bakvagn modifierat.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag håller med dig om att Framvagn & Styrning samt Väghållning gärna kunde få slås ihop till en kategori.

Men jag håller inte helt med dig om minimalismen med bara huvudrubriker.

Ju tydligare rubriker / underrubriker man har desto större är sannolikheten att folk kommer hålla sig till ämnet samt posta sina frågor / svar i rätt forumkategori.

Dessutom blir det lättare för nykomlingar att hitta rätt när de söker info.
Post Reply