Angående ShowRoom

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.

Vill du ha ett separat showroom för custom/ombyggt?

Ja, ett för original och ett för custom
37
77%
Nej, som det är nu
11
23%
 
Total votes: 48

Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Angående ShowRoom

Post by Amazon »

Hur vore det med en ShowRoom del för original Amazoner och en för ombyggda?
Med tanke på att det finns två olika forumdelar för motorer så vore det kanske inte helt fel? Bara en idé jag fick.
Volvo P1200VB 1958
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Ja, det är ingen dum idé tycker jag.

Är det fler som tycker att det vore bra?
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Post by Spilloljan »

Jo varför inte? Skulle vi inte kunna göra en omröstning på detta och sätta den på en vis tid (ett par veckor eller nåt). Sedan genomföra ev. förändringar efter resultatet. Eller går det inte att göra så?

Det är många som har bra idéer men få som genomförs av någon anledning och det är ju synd.
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
Hugger69
Posts: 332
Joined: Mon Feb 27, 2006 11:09 am
Location: Umeå/Teg
Contact:

Post by Hugger69 »

Låter logiskt och bra!! 8)
Håkan i Umeå
- Amazon 1965 *Såld till Tyskland 2007*
- Chevrolet Camaro 1969
- Essbåten Kurre, en mahognyracer från 1937
- Rexoped Fleetline, moped från 1956
Håkans Motorsida
Min sida på Garaget.org
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag ordnade en omröstning nu.
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

jag är kluven i frågan..

till viss del tycker jag att det kan va bra, så man slipper eventuella spydiga komentarer från någon som inte gillar ens bygge ( vare sig det är custom eller org) o dylikt..

men en annan aspekt på saken är ju att det är ju tänkt att man ska kunna samsas oxå..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

En ombyggd Amazon har mycket luddigare \"gräns\" mot en trimmad motor vs. en originalmotor.Ska bilen räknas som ombyggd för att man har andra fälgar på men ändå i övrigt orignal??
Dessutom är det inte så stor ruljans på showroom delen,inte så ofta det kommer upp nått nytt vilket skulle göra de olika delarna \"fattiga\" på innehåll.Jag röstar för att ha kvar showroom men byta namn på det och skriv en underrubrik som innehåller att man kan lägga upp sin bil som projekt tråd så folk kan följa vad man gör med den.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det är iofs sant. Men det är mest \"custom-bilar\" som körs som projekttrådar och hela tiden matas med nya inlägg.

Därför ligger det väl konstant mest custom-bilar på förstasidan under Showroom?

Det borgar lite för en uppdelning tycker jag. :)
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

D59471 wrote:Det är iofs sant. Men det är mest "custom-bilar" som körs som projekttrådar och hela tiden matas med nya inlägg.

Därför ligger det väl konstant mest custom-bilar på förstasidan under Showroom?

Det borgar lite för en uppdelning tycker jag. :)
Original folket får väll se till att hävda sig lite eller är det så att dom inte gör nått i garagen :wink:

Jag skulle gärna följa en original renovering av en amazon gärna en 123GT eller -64 sport eller nått annat kul projekt.Men original folket är väll kanske lite konservativa :wink:
Jag förstår inte varför klubben inte gör mer reklam för forumet?Släng in en snyggt utfomad och informationsrik helsida i klubbtidningen så skulel nog folk hajja till :D

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re:

Post by Rogge »

D59471 wrote:Därför ligger det väl konstant mest custom-bilar på förstasidan under Showroom?
nackdel? :wink: :)
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt

Post by »

kan nog vara en bra idé,men hur röstar man :?
att vi som bygger om bombar med nya inlägg hela tiden har jag också svårt att se som en nackdel
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

det hjälper att logga in.. men jag tror röstningen var tidsbegränsad
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Ronny S
Posts: 256
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:46 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by Ronny S »

vet inte varför det blev så,brukar alltid bli inloggad automatiskt när jag svarar på inlägg :?:
urflippad-65a
amazon trike
cheva subba-79 med volvo TD40
Amazon hgv-67
husqvarna 118cc-51
hynda xr 600 grusvägsmassör
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Post by Amazon »

Jo men det kan ju vara trevligt för de som bara är intresserade av original/icke original att ha en egen forumdel. Det kommer nog att fyllas på en hel del där med efter ett tag. Att en Amazon inte har originalfälgar är väl en petitess anser jag men när det börjar bytas motorer, spacklas, tas bort krom, sänkas, rivas ut inredning, och målas i massa konstiga färger så tycker jag nog inte att de kan klassas som original längre. Att hålla isär vad som är original/icke original tror jag nog inte blir några större problem.
Volvo P1200VB 1958
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

Amazon wrote:Jo men det kan ju vara trevligt för de som bara är intresserade av original/icke original att ha en egen forumdel.
det va ju snack om att ha en kategori för karossmodifikationer innan.. men det "röstades ner" då folk tyckte att ombyggare och orginalare ska kunna samsas, varför ska vi då inte kunna samsas under showroom?

och det känns ju redan som att ni orginalare redan har "era" kategorier, där det sällan dyker upp ombyggnadsfrågor eller iaf väldigt få sådana

o ska vi oxå dela upp så att de som kommer från sthlm har en del, de från gbg har sin, de från malmö har sin osv osv.. ?

EDIT: läste igenom fler medlemmar tråden och konstaterade att det aldrig röstades ner utan bara rann ut i sanden..
Amazon wrote: Att hålla isär vad som är original/icke original tror jag nog inte blir några större problem.
det tror jag kan bli problem, alla har ju sin egna uppfattning, min är tex. att en sänkt bil med snyggare fälgar och kanske toande rutor fortfarande är orginal, mer orginal än custom iaf..

men rock'n'ronny's projekt är extrem custom, ska vi då ha en kategori för extrem custom oxå? eller varför inte en för varje modifiaktion man göra? blir många kategorier då :wink:

eller varför inte, när vi ändå håller på, dela upp forumet helt så att man från hemsidan får välja om man vill ha ombyggt eller orginal? så slipper man se varandras delar..

Nä jag säger som amazon_V8, ni får väl hävda er mer, köp en amaxon o renovera o lägg ut en projekt tråd eller nått.. åk ut o fota amazoner på stan osv osv..

Ronny : min automat inlogging funkar inte heller alla gånger :?
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply