Angående ShowRoom

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.

Vill du ha ett separat showroom för custom/ombyggt?

Ja, ett för original och ett för custom
37
77%
Nej, som det är nu
11
23%
 
Total votes: 48

D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Showroom är ju inte i försa hand till för att \"hävda sig\". Det kanske ni inte greppat riktigt? ;)

Det kanske kan bli lite knixigt att avgöra vad som är custom eller ej. Men ni som customiserar verkar ju vara ganska övertygad om när det är det eller inte? Det syns om inte annat på trådrubrikerna under Showroom. :)

Om någon hemskt gärna vill ha sin bil under ett eventuellt \"Showroom Original\" trots att han vässat motorn i bilen, monterat en sänkningssats och andra fälgar. Då kan det väl gå bra?

Är inte custom när det börjar bli permanenta karossmodifikationer / inredningsmodifieringar ? Eller om man monterar annan motor/drivlina tex.

För min del känns uppdelningen busenkel. :)
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

uppdelningen blir säkert bra.. men varför ska vi dela upp öht? känns väl onödigt?
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Av samma anledning som vi har Trimmad motor och Original motor?

Vill man titta på custom-objekt går man in i Custom Showroom. Vill man spana originalbilar går man in i Original Showroom.

:D

Nu ska jag dra och plåta min bil. ;)
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

D59471 wrote:Showroom är ju inte i försa hand till för att "hävda sig". Det kanske ni inte greppat riktigt? ;)

Det kanske kan bli lite knixigt att avgöra vad som är custom eller ej. Men ni som customiserar verkar ju vara ganska övertygad om när det är det eller inte? Det syns om inte annat på trådrubrikerna under Showroom. :)

Om någon hemskt gärna vill ha sin bil under ett eventuellt "Showroom Original" trots att han vässat motorn i bilen, monterat en sänkningssats och andra fälgar. Då kan det väl gå bra?

Är inte custom när det börjar bli permanenta karossmodifikationer / inredningsmodifieringar ? Eller om man monterar annan motor/drivlina tex.

För min del känns uppdelningen busenkel. :)
Tror nog du missförtod vad jag menade med hävda sig.Jag menar inte störst bäst och vackrast.Showroom är till för att visa upp sin pärla men det är inte många med orignal bilar som gör det och då blir det ju mer ombyggt,rättså enkel ekvation :wink: Vill ni se mer original får ni ju se till att ordna det :wink:

Inga modifieringar är permanenta och det finns väll egentligen ingen direkt linje mellan vad som är custom och vad som inte är custom.Just ordet custom kommer ju från customizing alltså att man modifierar sin bil för sig själv och hur man vill ha den,custom modified just for you :wink:

Jag saknar verkligen inte nån uppdelning,det enda jag saknar är det som jag nämt tidigare att få in en projekt tråds del.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Det kan mycket väl vara så att originalarna drar sig för att klampa in på \"customavdelningen\" (showroom) och skulle tycka det var underbart med en egen avdelning.
Det går att prova och blir det inte lyckat så är det bara att slå ihop de båda igen.

Glömde att vid en ev uppdelning så ska nog vissa trådar flyttas till originalavdelningen om trådskaparen så vill.

Kanske ska en direkt fråga riktas till de som har en originalbil i showroom, vill du ha din tråd i en originalkategori?

Projekttrådar borde platsa i showroomet utan att ha en egen rubrik, Showroom = visa ditt projekt planerat påbörjat eller färdigt.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Amazon_V8 wrote:Tror nog du missförtod vad jag menade med hävda sig.Jag menar inte störst bäst och vackrast.Showroom är till för att visa upp sin pärla men det är inte många med orignal bilar som gör det och då blir det ju mer ombyggt,rättså enkel ekvation :wink: Vill ni se mer original får ni ju se till att ordna det :wink:
Det handlar faktiskt inte om att det är fler custombilar än Original under Showroom. Det är bara det att customprojekten aldrig blir färdiga utan bumpas med nya bilder / snack i tråden hela tiden, vilket inte Original-trådarna gör på samma vis. ;)

Det är inget fel med det. Men om vi delar upp det får inte nya användare intryck av att det mest är custom-projekt som diskuteras här och dessutom kan man välja vilken typ av bilar man vill titta på.

Angående vad som är custom så är det väl ganska solklart? Är bilen i någorlunda originalutförande så klassas den som original.

Är bilen customiserad / ej eftersträvar originalutseende så är den custom.

Precis som med en motor eller vad som helst. Vi kräver ju inte att en B18A har originalförgasaren monterad för att få diskuteras under "Original motor". Har något bytt ut Zenith 36VN mot dubbla SU så kan motorn fortfarande räknas som "original" i de flestas ögon eftersom den inte är modifierad i större utsträckning.

Jag föreslår att de trådar som ligger under Showroom idag sorteras. Custom-bilarna flyttas till den nya forum-kategorin om en sådan blir av. Ett ganska enkelt jobb för de flesta ligger på förstasidan. ;)
Last edited by D59471 on Sun Apr 02, 2006 1:35 pm, edited 1 time in total.
Fredrik
Posts: 220
Joined: Sat Jan 08, 2005 3:56 pm
Location: Halmstad

Post by Fredrik »

Ähh kan det inte bara va som det är?! Hur svårt kan det vara å samsas?? Vi e ju fan inga dagisungar :roll:
Image
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re:

Post by Rogge »

Fredrik wrote:Ähh kan det inte bara va som det är?! Hur svårt kan det vara å samsas?? Vi e ju fan inga dagisungar :roll:
bra sagt Fredrik!!
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Risken är att folk kommer komentera en bil som \"inte original\" och att \"den inte hör hemma här\" men det får vi ta hänsyn till att nån/några avvikelser inte är hela värden.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Någon mer som tänker rösta i frågan om delat Showroom?
ThrashPerre
Posts: 111
Joined: Tue Feb 03, 2004 12:20 am
Location: Fjollträsk

Post by ThrashPerre »

Jag röstade nyss,var jag sent ute? :?
Blood,guts and Rock N´ Roll
MoNster
Posts: 312
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:16 pm
Location: Luleå, Sundom

Post by MoNster »

röstade för sammsat men efter ha läst allas inlägg kanske det lutar ändå åt uppdelat :?
"Nothing bolt-on, everything custom"
storbäcken
Posts: 154
Joined: Tue May 03, 2005 7:19 pm
Location: Robertsfors

Re:

Post by storbäcken »

Amazon_V8 wrote: Jag saknar verkligen inte nån uppdelning,det enda jag saknar är det som jag nämt tidigare att få in en projekt tråds del.

MVH Micke
Jag håller med, lägg upp en projekt trådsdel.
Annars får ni byta namn på Showroom som ja tycker låter som att de ursprungligen var tänkt att de skulle visas pärlor i. Inte bilder på hur man byter ut en rostig tröskel.
Sen kan man ju dela showroom åxå, tycker inte de skulle vara nå fel i det, de funkar ju bra med original och trimmad motor åxå så.......
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Med risk för att verka korkad... Hur röstar man?

MvH
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Titta högst upp på den här sidan.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply