Finns utrymme för en lack & bilvårds del?

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.

Vill du ha en Lack & Bilvård -del på forumet?

Ja, det behövs
39
93%
Nej, vi klarar oss utan
3
7%
 
Total votes: 42

D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag röstade nej av flera olika skäl. Framför allt därför att jag tycker att det finns ganska tydliga kategorier som dessa trådar kan ligga under just nu.

Lackvård -> Kaross
Klädselvård -> Inredning
osv.

Ganska tydligt, eller?

Vad klassas som \"bilvård\" och vad klassas som \"service\" ? När jag polerar upp glasen till mina blinkersinsatser, är det då bilvård eller renovering?

Fler kategorier gör inte livet lättare tyvärr. Några har säkert läst i andra trådar att jag helst skulle vilja slå ihop några av de kategorier som finns just nu. Främst för att takten på forumet är ganska långsam och det knappast är svårt att hitta saker.

Tyvärr är sökfunktionen i phpBB lite undermålig vilket kanske talar för att ha tydliga uppdelningar.

Men NicklasO, du som kom med förslaget. Har du hittat \"lack & bilvårds\"-trådar utspridda på forumet? Ligger inte det mesta under Kaross eller Inredning beroende på vilken typ av vård det rör sig om?
Sneaky Sue

Post by Sneaky Sue »

Jag röstade också nej.
Av ungefär samma anledningar som D59471.
Jag vill också gärna slå ihop några av kategorierna som finns.
Jag tycker ju då att det är för mycket kategorier som det är nu.. Och hänvisar, åter igen, till http://www.envikenrecords.com
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Post by NicklasO »

Du e bara lat:P
De flesta märkesforum har en sådan del iaf..
Vart sätter man en hur jag bäst tvättar bilen fråga?
Eller vilket vax är bäst fråga?
Eller hur ska jag göra en motortvätt på bästa vis?
Eller jag har en repa på huven, hur får jag bort den?
Eller Hur putsar jag rutorna på bästa vis?
Hur tar jag bort gamla dekaler?
Vilken polermaskin är bäst?
OSV OSV

Det kan ju skapa frågor oxå, men du kanske vill ha det svala intresset för sorumet som verkar vara nu, så då e de bäst vi låter bli.

mvh/
2 x Amazon-66
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det finns bättre forum att vända sig till för den sortens frågor. Men nästan alla frågorna skulle platsa under kaross idag.

Till exempel: http://www.stackenbilvard.se/mainforumindex.asp
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Re:

Post by NicklasO »

Gör som ni vill:(
Sen finns det ju forum man kan ställa alla frågor som ställs här på, så man kanske ska ta bort hela forumet..

/
2 x Amazon-66
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Nu på våren så kommer det ju tips o frågor om all sköns \"rengöring/polering\" så det är ju bara att göra en ny kategori där alla sånna ämnen hamnar, för nu har jag läst över 10 olika inlägg som lätt passar där (va inte inne igår)
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

D59471 wrote:Det finns bättre forum att vända sig till för den sortens frågor.

Till exempel: http://www.stackenbilvard.se/mainforumindex.asp
Lite klantigt skrivet tycker jag, vill du inte ha folket kvar här :roll: . När jag läser frågor här så kan jag tänka "det här har X svarat på" och en annan fråga "Y har svarat på denna" och det stämmer oftast, så jag som är inne här så gott som varje dag har fått mig en bild av några här på forumet vad de kan och vad de svarar på. Det är så att om jag vill veta en sak som gäller amazonen så ställer jag den här och ingen annanstas för jag känner mig "hemma" här och "trygg" för jag kan gissa vilka som kommer att svara och jag vet att den personen kan sin sak. Jag vill ju veta vad/hur ni har på forumet gjort.
Den tryggheten har jag ingen annanstans för jag vet ju inte vem som svarar eller om jag över huvud taget får något svar på ett annat forum.

Sen kan jag tycka att det är lite konstigt att göra en tråd till en omsöstningstråd för att höra vad folk tycker och sen gå in och säga att man röstat nej själv. vad ska folk tro, jo att det inte är någon mening att rösta och skriva vad man tycker för det leder ändå ingen vart.
Du Henke är bara männska du med men du borde va opartisk i sådana här frågor tycker jag. :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det är ju ett öppet forum Hasse. Alla har rätt att säga vad de känner och tycker. ;)

Nej, men det är väl ganska uppenbart att folk vill ha fler kategorier, och däribland en Lackvårds-del. Samt ett Custom-showroom för ombyggda bilar.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Visst är det ett öppet forum där alla får säga vad de tycker, men ibland kan man inte säga vad man tycker anser jag för det kan stöta i folks ögon.

Sen så tycker jag att ni \"ansvariga\" för forumet tittar igenom alla omröstningar och andra trådar som handlar om förändring av forumet och tittar på vad majoriteten tycker och gör en proriteringslista och utifrån den så gör ni förändringarna.
För det är många kloka idéer/förslag i dom :)

Jag anser att det varit lite bortkastat att tycka något i dom när det inte sen händer så mycket (tror inte jag är ensam) forumsreglerna kom ju upp till slut iallafall :wink: .
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Problemet har ju varit att vi inte kan genomföra några förändringar själva. Angående tidigare diskussioner om förändringar så har det ju varit väldigt skiljda åsikter dessutom. Svårt att hitta en enig lösning om alla tycker olika.

Men de senaste två \"omröstningstrådarna\" har ju varit ganska glasklara.

Åt andra sidan. Hur svårt/jobbigt är det att tycka något?

Men målet är ju självklart att de idéer/förslag som det tycks till om skall skrida till verket också. När Pär har gått med på det. ;)
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Post by Spilloljan »

Jag förstår inte varför vi inte ska ha en lack & bilvårdsdel? Jag tycker det blir bra mycket enklare att finna det man vill ha svar på. Det blir ju enklare att hitta det någon annan har skrivit också om det är lite tydliga kategorier :arrow: Mindre upprepade frågor.

Visst skulle det gå att ha ett forum med en kategori som bara heter \"Amazon\" men nog skulle det bli rätt grötigt då?

Enligt omröstningen så tycker majoriteten att vi ska ha denna kategori och då tycker jag vi ska se till att det blir så också, eller hur?
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Spilloljan wrote:Enligt omröstningen så tycker majoriteten att vi ska ha denna kategori och då tycker jag vi ska se till att det blir så också, eller hur?
Ja, altså 29 personer av 1252 registrerade användare. Men det blir säkert en avdelning om lack & bilvård.

Nu är det väl revolution på gång? Jag tycker att väntan börjar bli lång!
- bob hund


;)
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Re:

Post by Spilloljan »

D59471 wrote:Nu är det väl revolution på gång? Jag tycker att väntan börjar bli lång!
- bob hund


;)
Hehe jo kan så tyckas men hur ska beslut tas då inga fler verkar ta ställning till detta? Lite trist om det inte blir någonting alls när någon kommer med en god idé. Känns lite hopplöst.
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re:

Post by Hasse63 »

Spilloljan wrote:
D59471 wrote:Nu är det väl revolution på gång? Jag tycker att väntan börjar bli lång!
- bob hund


;)
Hehe jo kan så tyckas men hur ska beslut tas då inga fler verkar ta ställning till detta? Lite trist om det inte blir någonting alls när någon kommer med en god idé. Känns lite hopplöst.
Du tog orden ur min mun Spillojlan.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Re:

Post by Henke 12136 »

D59471 wrote:
Ja, altså 29 personer av 1252 registrerade användare. Men det blir säkert en avdelning om lack & bilvård.
;)
Det var väl en annan "tyck-till-så-ändrar-vi-forumet"-tråd tidigare, ungefär samtida som när Dacke var ute och vevade, men det hände ju lixom ingenting då. Folk kanske inte tycker att det är meningsfullt att tycka till? Sedan är det ju så att om man inte går och röstar så kan man inte klaga om sossarna vinner.

Dessutom: Hur många av de 1252 är aktiva? Går det att se statistik över hur ofta folk loggar in och hur många som svarar på inlägg?
-anglofil-
Post Reply