Min pärla, amazon 2d -66

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

Henke 12136 wrote:Titta vad jag hittade, en vanlig Amazon.
Vad är det för larv du skriver i trådarna???Är du inte intresserad av "vanliga" amazoner vad gör du då här???
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Re:

Post by Henke 12136 »

Amazon_V8 wrote:
Henke 12136 wrote:Titta vad jag hittade, en vanlig Amazon.
Vad är det för larv du skriver i trådarna???Är du inte intresserad av "vanliga" amazoner vad gör du då här???
Jo, det är ju precis det jag är. Och för en gångs skull så dök det upp en "vanlig" amazon. Mycket märkligt att du kunde missförstå det.

Det är ju så att man måste scrolla ner ganska många rader i Showroom numera för att hitta någon vanlig amazon, och när jag nu gjorde det så tyckte jag att den kunde förtjäna en titt till.
-anglofil-
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

Henke 12136 wrote:
Amazon_V8 wrote:
Henke 12136 wrote:Titta vad jag hittade, en vanlig Amazon.
Vad är det för larv du skriver i trådarna???Är du inte intresserad av "vanliga" amazoner vad gör du då här???
Jo, det är ju precis det jag är. Och för en gångs skull så dök det upp en "vanlig" amazon. Mycket märkligt att du kunde missförstå det.

Det är ju så att man måste scrolla ner ganska många rader i Showroom numera för att hitta någon vanlig amazon, och när jag nu gjorde det så tyckte jag att den kunde förtjäna en titt till.

Lär dig använda smileys så man förstår i vilken ton du skriver inlägget,svårt att veta om det är nedlåtande,ironiskt eller om du faktiskt menar det på ett schysst sätt.
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Post by Henke 12136 »

Med inlägget menades precis vad jag skrev. Om du inte fattade det så tycker jag att det är lite märkligt att du blir så aggresiv.
Eller menade du så här:

Vad är det för larv du skriver i trådarna??? :lol: Är du inte intresserad av \"vanliga\" amazoner vad gör du då här??? :D

Jag tyckte att det lät mer som:

Vad är det för larv du skriver i trådarna??? :evil: Är du inte intresserad av \"vanliga\" amazoner vad gör du då här??? :x :evil:


Själv hade jag nog skrivit:

Hur menar du nu? Är du inte intresserad av vanliga Amazoner? :?:
-anglofil-
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

Henke 12136 wrote:Med inlägget menades precis vad jag skrev. Om du inte fattade det så tycker jag att det är lite märkligt att du blir så aggresiv.
Eller menade du så här:

Vad är det för larv du skriver i trådarna??? :lol: Är du inte intresserad av "vanliga" amazoner vad gör du då här??? :D

Jag tyckte att det lät mer som:

Vad är det för larv du skriver i trådarna??? :evil: Är du inte intresserad av "vanliga" amazoner vad gör du då här??? :x :evil:


Själv hade jag nog skrivit:

Hur menar du nu? Är du inte intresserad av vanliga Amazoner? :?:
Hur ska ja kunna veta hur du menar???Första intrycket för mig var att det menades som spydigt typ " Jahaja en vanlig amazon till,va tråkigt"
Det var därför jag blev lite fundersam och småarg.
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Post by NicklasO »

Nu...
Är sommarsässongen med chevan slut, och ja fräser runt i amazonen dagligen.
Under mellandagarna har jag planerat att hinna göra en del grejor, och kanske kan jag dokumentera litegrann med kameran..

Det som skall göras är.

*Laga hål i golvet (Om min svets hinner komma)
*Laga plåt instrumentbrädsdelen efter inbrottsförsök, lacka och slänga på en bättre beggad vinyldel..
*Samt montera ut stereon, sätta dit ett org lock, och montera en cd spelare under brädan..
*Göra i ordning och lacka en lös fron jag har liggande som till våren ska monteras.
*Byta förgasare, och börja renovering av den som sitter i nu..
*I med ett nytt insatsfilter.

*Ev göra i ordning och måla lite under huven då det läkt bromsvätska så mkt av färgen på torpedväggen flagnat av och ytrost skapats..
*byta ventilkåpa inkl packning.
Ev montera växelströns generator samt 240 kupe fläkt, iaf gå igenom den gamla fläkten...
*Laga förardörrslåset då det kräver en nyckel för att öppnas oavsett läge..
Provisoriskt laga lite på en sömm i taket..
+montera en massa andra grejor..

Nu känns det lite osannolikt att jag skulle hinna allt detta men en del iaf:)

Samt stora planer framöver med det får bli när man plockat fram chevan eller köpt nåt annat att åka i..

mvh/
Last edited by NicklasO on Thu Dec 28, 2006 7:51 pm, edited 1 time in total.
2 x Amazon-66
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Re: Min pärla, amazon 2d -66

Post by NicklasO »

Nu har jag lagt upp bilder igen..
2 x Amazon-66
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Post by NicklasO »

Fick tag på lite skrotsom jag pysslat med o få i ordning i helgen.
Ett grenrör.
Image
Image
som jag syratvättade,
Image
och behandlade med spissvärta.
Vart riktigt bra.

Har oxå plockat ner o rengjort en startmotor.
Image

Och målat lite grejor till min stora motor:)
Image

mvh/
2 x Amazon-66
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Post by NicklasO »

Sjukt arg asså:(
Fick inte nyrenoverade fuggen o funka, så jag satt på den gamla i stället, för att skruva isär o gå igenom den igen:(

Image
Påväg in i garegagan..

Image
Vackert:)

Image
Image
Image

Målade upp det sista på startmotorn och skruvade ihop den, vet inte hur färgen stämmer med org, men jag tycker det såg rätt ok ut iaf:)

Image
Började även fixa fronten som ska på sen, slipa bort massa spackel, och försöka rikta upp en del bulor.

Image
Ska byta lås till min låskolv, då jag idag altid behöver använda nyckeln för att öppna dörren:/

Jaja, allt för denna helgen..

mvh/
2 x Amazon-66
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Lycka till med låsen och hoppas att det går bra med dom. Jag har lagt min sista hand på \"lås artikeln\" och sänt den till tidningen.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Re:

Post by NicklasO »

QV wrote:Lycka till med låsen och hoppas att det går bra med dom. Jag har lagt min sista hand på "lås artikeln" och sänt den till tidningen.

/Janne
Kanon, har haft mkt hjälp från din how to, och känner mig ursel för att du inte fått nån feedback än..
Skriver mer när jag fått till allting:)

mvh/
2 x Amazon-66
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Det är lungt. Kommer behöva din hjälp med mina lister (tror jag).

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Re:

Post by NicklasO »

QV wrote:Det är lungt. Kommer behöva din hjälp med mina lister (tror jag).

/Janne
Hjälper gärna till med allt vad gäller polering.
Visst hade du en felisatti maskin och polerade lacken med?

mvh/
2 x Amazon-66
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Post by NicklasO »

Samlar lite info från min projekttråd på zatzy.com o klistrar in.
Klädsel i nyskick har inhandlats.
En ratt, reflexer osv..
Image
Image

Image

Har börjat knacka till och polera prydnadslister.
Använder 2ks våtslip samt finaste 3m scotch brite duken, för att sedan polera.
Image
Image

Har även plockat lös \"batterihållaren\" syratvättat, epoxygrundad, samt slipgrundat den, avvaktar dock med lack tills jag vet vilken orginal kulör den har..

Image
Image
Image
Image



mvh/
Last edited by NicklasO on Sun Feb 04, 2007 5:57 pm, edited 1 time in total.
2 x Amazon-66
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Post by NicklasO »

Tog och målade batteri balken, den fick bli svart så länge iaf.
Motorrummet får vara som det är tills bilen ska målas, lika med motorn den tar jag när den är lös i samma veva som lacken..
Image

Image

Lister till fönstren..
Image

Rotat fram lite tillbehör, och roliga orginal grejor som ska i när det börjar dra ihop sig. Inte facket då det går på bekostnad av den röda mattan, vilken jag aldrig byter bort:)
Image
Image
Image

Det dumma med allt detta är att allt jag gör på Amazonen går på Chevans bekostnad... det känns dumt..


MVH/
2 x Amazon-66
Post Reply