billigt stöldknep?

Moderatorer
UKRUSE
Posts: 128
Joined: Fri Apr 27, 2007 8:12 am

Re: billigt stöldknep?

Post by UKRUSE »

Material : En dragkontakt till bromsljus från moped att montera under stolen så att den ger kontakt när man sätter sig.
En spolarpump, ett spolarmunstycke EJ riktat mot ansikte, lite slang.
En barnmatsburk av glas, en nippel till locket.
En decilter koncentrerad ammoniak.
Du har garanterat bilen kvar !
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: billigt stöldknep?

Post by Telis »

UKRUSE wrote:Material : En dragkontakt till bromsljus från moped att montera under stolen så att den ger kontakt när man sätter sig.
En spolarpump, ett spolarmunstycke EJ riktat mot ansikte, lite slang.
En barnmatsburk av glas, en nippel till locket.
En decilter koncentrerad ammoniak.
Du har garanterat bilen kvar !
Och blir garanterat dömd för grov misshandel med... :lol:
Ivar
Posts: 10
Joined: Tue Apr 17, 2007 8:17 pm

Re: billigt stöldknep?

Post by Ivar »

Farsan hade för många år sen ett ganska skoj "stöldtrix" på sin gamla 142:a, han kopplade tändningen på ljusknappen och hade en dold startknapp. Det roliga var att han lämnade nyckeln i tändlåset och kopplade startläget till tutan :lol:. Hade varit kul att se nån hoppa in i bilen och inte lyckas göra så mycket mer än ett jävla oljud.
4-dörr aut
12136VK172798
Buick1940
Posts: 27
Joined: Sun Nov 02, 2008 2:21 am

Re: billigt stöldknep?

Post by Buick1940 »

Hej sätt in en redig stöld krycka i bilen ska de ta bilen så tar de denna endå ser det inte att det sitter en brytare så fördärvar de bilen så mycket innan de har fått i gång den
Lind5kog
Posts: 3
Joined: Sun Nov 02, 2008 11:02 pm

Re: billigt stöldknep?

Post by Lind5kog »

Du kan ju alltid ta ur batteriet.
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: billigt stöldknep?

Post by einar- »

Eller rotorn som är lite mer lätthanterlig :wink: Kånka runt på ett bilbatteri får man ju visserligen muskler av men det är nog överkurs. Dessutom går det fortare att knäppa lös fördelarlocket och rycka ur rotorn än att skruva ur batteriet. Sen kan man ju kabla igång bilen utan batteri om det är en likströmmare men rotorn är lite svårare att ersätta på nån minut 8)
Överkurs som vanligt när jag skriver något :lol:
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
amazon1961
Posts: 49
Joined: Wed Nov 05, 2008 7:10 pm

Re:

Post by amazon1961 »

Ironbreaker wrote:Vet något bra sätt att kunna låsa framdörrarna när man inte har några handtag? Nu måste jag alltid ha ventilationsrutan öppen. Bakluckan öppnas med en solenoid det skulle man kanske ha fram med, men vet någon en billig och liten sändare man kan aktivera solenoiden med?
Jag har oxå en amazon rensat på alla hantag runt om, och jag köpte en fjärr strömbrytare så du öppnar med en dosa. 8) då kan du ha ventilationsrutan stängd på heltid :wink:
azze59
Posts: 38
Joined: Fri Jan 22, 2010 4:22 pm
Location: uppsala Sweden
Contact:

Re: billigt stöldknep?

Post by azze59 »

Prata med närmaste bonde-och be att få/få köpa ett trasigt elstängselaggregat. Detta går på 12VDC. Bygg in enheten i en plastlåda under ex. framsätet. Ta ström direkt från batteriet-säkra med en 5A säkring. Koppla utgående ström till förardörrens dörrhandtag. Baka in en mikrobrytare i tigermassa som du gömmer under framskärmen. Skulle även kunna funka med en "stungun" som kan köpas på nätet. Tror nog att biltjuven sen aktar sig för din bil! Mvh Ivan
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Re: billigt stöldknep?

Post by J.LUNDIN »

En klassiker är annars uträtade gäddkrokar placerade på en plywoodskiva och som placeras under överdragsklädseln på förarsidan. Sätter man sig på denna anordning så går man garanterat från bilen med klädseln hängandes där bak om man nu lyckas ta sig ur bilen.... :D :D
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: billigt stöldknep?

Post by sn@kesh!t »

J.LUNDIN wrote:En klassiker är annars uträtade gäddkrokar placerade på en plywoodskiva och som placeras under överdragsklädseln på förarsidan. Sätter man sig på denna anordning så går man garanterat från bilen med klädseln hängandes där bak om man nu lyckas ta sig ur bilen.... :D :D
Blir inte roligt om man glömmer av det när man ska använda bilen dock :lol:
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
gullberg86
Posts: 96
Joined: Thu Oct 22, 2009 11:56 pm

Re: billigt stöldknep?

Post by gullberg86 »

Många mindre seriösa idéer här.. :roll:

Men kombinera ihop flera vettiga knep. såsom i med ett Larm, sen en redig rattkrycka, sen en dold brytare för att få igång bilen. Skall man vara jobbig så kan man ha dubbla dolda brytare en för tändspolen, å en för elektrisk soppapump.

Självklart om någon vill ha din bil så tar de den, med bärgningsbil.
Skulle själv nöja mig med en dold brytare och rattlås på min gamle harv.
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: billigt stöldknep?

Post by LABBE »

jag satte en kätting runt stolramen till ratten hindrar den som letar transportmedel iallafall. vill dom ha hela så tar dom med sig hela garaget om det behövs..
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Post Reply