billigt stöldknep?

Moderatorer
Tim
Posts: 138
Joined: Sun Apr 23, 2006 7:37 am
Location: Umeå/Uppsala
Contact:

billigt stöldknep?

Post by Tim »

hej tänkte höra med er om billiga stöld knep. nu har amman min mekanisk soppa pump men ibland brukar man ju göra en dold strömbrytare för soppapumpen så dom inte får bilen att gå långt...

Någon som kan komma med lite bra knep! ska flytta bilen till uppsala och känner mig lite ängslig för min fina pärla :?
Amazon -62
-Igår kväll smidde jag tusen planer, i morse gjorde jag som vanligt...
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Ta med dig tändkabeln som sitter mellan fördelaren och tändspolen då du går hem. 8)
AVG
Micke_932
Posts: 450
Joined: Tue Apr 20, 2004 10:13 am

Post by Micke_932 »

Ja, eller om du inte vill skita ner dig varje gång så är det bara att koppla in en strömbrytare på 12V till tändspolen eller i serie med tändningslåset och sätta väl dold under instrumentpanelen.
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Eller varför inte göra som dom har gjort på bilden jag la upp i går! :D
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Koppla signalen till dörrkontakten med ett relä och \"fördröjningsgrejen\" till innerbelysningen från en Kadett. av o på har du i grillen ex vippströmbrytare
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Är inte den ganska dålig Hasse?

Bara hoppa in i bilen och stänga dörren så blir det tyst? :D
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re:

Post by Hasse63 »

Hasse63 wrote:Koppla signalen till dörrkontakten med ett relä och "fördröjningsgrejen" till innerbelysningen från en Kadett. av o på har du i grillen ex vippströmbrytare
inte om du har fördröjningen inkopplad..och det var ju ett enkelt sätt att få stöldskydd :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Micke_932
Posts: 450
Joined: Tue Apr 20, 2004 10:13 am

Post by Micke_932 »

Man skulle ha en sirén med fördröjning på några sekunder innan den drar igpng (så dom hinner sätta sig i bilen) med duktig volum på så att håret trillade av på tjuven, då gör dom i alla fall inte om det fler gånger, nackdelen är ju att sheriffen brukar inte gilla det, och skulla man sedan glömma bort det själv så :?

Det finns ju dessutom de gamla klassiska tipsen med stängselgenerator....eller pentylstubin i förarsitsen och liknande, men det är ju samma där, uppskattas inte av alla och man måste ha bra minne.... :shock:
Last edited by Micke_932 on Thu May 25, 2006 8:32 pm, edited 1 time in total.
amazon121
Posts: 302
Joined: Wed May 04, 2005 11:03 pm
Location: Boden
Contact:

Post by amazon121 »

jag hade en gömd strömbrytare inne i min förra amazon, eftersom tändningslåset var trasigt. Annars kan man plocka ur rotorn ur fördelaren, ganska effektivt, och inte speciellt jobbigt, eller sätta i en rattkrycka mellan typ broms o ratt. kostar väl inte många spänn heller.
Bygger amazon-66 med B20E motor
Micke_932
Posts: 450
Joined: Tue Apr 20, 2004 10:13 am

Post by Micke_932 »

Nja, en riktig rattkrycka kostar en hel del, i alla fall uppåt tusenlappen och uppåt, dom billiga är totalt värdelösa, det är bara att ta ett stadigt tag i dom och rycka till så är dom borta.
ama tic
Posts: 155
Joined: Thu Oct 28, 2004 1:45 pm
Location: Småland
Contact:

Post by ama tic »

skruva bort växelspaken och ta med dig hem så kommer dom inte så långt.
VOLVO 142-72 2.3L B20
Ironbreaker
Posts: 78
Joined: Wed Apr 12, 2006 3:01 pm
Location: Nyköping

Post by Ironbreaker »

Vet något bra sätt att kunna låsa framdörrarna när man inte har några handtag? Nu måste jag alltid ha ventilationsrutan öppen. Bakluckan öppnas med en solenoid det skulle man kanske ha fram med, men vet någon en billig och liten sändare man kan aktivera solenoiden med?
Sneaky Sue

Post by Sneaky Sue »

De kan ju funka annars å ha nån liten vajer innanför grillen eller nåt för å öppna dörrarna. mycke jänke folk som har så på sina custom byggen.
andersson
Posts: 104
Joined: Sat Jul 09, 2005 7:06 pm

Post by andersson »

jag kopplade knapp till tändspolen..enkelt å bra..
amazon121
Posts: 302
Joined: Wed May 04, 2005 11:03 pm
Location: Boden
Contact:

Re:

Post by amazon121 »

Micke_932 wrote:Nja, en riktig rattkrycka kostar en hel del, i alla fall uppåt tusenlappen och uppåt, dom billiga är totalt värdelösa, det är bara att ta ett stadigt tag i dom och rycka till så är dom borta.
Om man inte har råd att satsa på ett bra stöldskydd, varför bry sig alls?
är inte bilen mer värd än sig en tusenlapp?
Bygger amazon-66 med B20E motor
Post Reply