Amazon -66 [Ny bild 2/8 -07]

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re:

Post by Rogge »

olman wrote:Med vilken kardan passade M46an ? Den som är till m41an med OD eller ???
m46ans orginal främre del, som satt i 240in som lådan kommer från, och amazonens bakre del. men jag vet inte hur optinalt det är än, den _kan_ ju bottna, vilket är obra.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Re:

Post by Danne_Sthlm »

Rogge wrote: Image
flickan var med ute lite o tog tag i lackeringen! :D tack för det 8)
upphängning
Ahhaaaaa hon missade en ruta hehe. Hur går det Rogge blir det någe lack på den
Mvh Danne
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re:

Post by Rogge »

Danne_Sthlm wrote:Ahhaaaaa hon missade en ruta hehe. Hur går det Rogge blir det någe lack på den
Mvh Danne
jo dte är möjligt, får skälla lite på henne ;)

det går frammåt, håller på o passar in allt för motorn, lacken dröjer, mycket kvar att göra innan dess.. svetsa o spackla här o var. men dte blir väl nångång.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

det har hänt lite i garaget, har måttat för fästen till en 740 kyl, den väger ju en smula mindre, sen har jag bygget ett fäste till luftvågen, o för att komma åt o svetsa överallt där, så blev jag tvungen att ha väck rattstången, o för att få väck den tillräckligt så behövde jag lossa styrsnäckan.. sen så har genratorn bytt plats o hamnat på vänster sidan, ska svetsa ihop en spännanordning till den bara. fick slipa lite på generatorn o styrsnäckan för att den skulle få plats där jag ville ha den. men nu går det..

har även en e-topp nu, som jag böt till mej för 2st m40 lådor ska porta den lite o sen kör jag med tjock packning som kompsänkning...

tyvärr inga bilder pga att kameran åkte o golvet o funkar dåligt numer :S
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Matzie
Posts: 48
Joined: Tue May 09, 2006 7:41 pm

Re:

Post by Matzie »

Rogge wrote:det har hänt lite i garaget, har måttat för fästen till en 740 kyl, den väger ju en smula mindre, sen har jag bygget ett fäste till luftvågen, o för att komma åt o svetsa överallt där, så blev jag tvungen att ha väck rattstången, o för att få väck den tillräckligt så behövde jag lossa styrsnäckan.. sen så har genratorn bytt plats o hamnat på vänster sidan, ska svetsa ihop en spännanordning till den bara. fick slipa lite på generatorn o styrsnäckan för att den skulle få plats där jag ville ha den. men nu går det..

har även en e-topp nu, som jag böt till mej för 2st m40 lådor ska porta den lite o sen kör jag med tjock packning som kompsänkning...

tyvärr inga bilder pga att kameran åkte o golvet o funkar dåligt numer :S

Meeeeeeeen vafan :evil:
Jag vill ju ha bilder på din nymålade fina motor :roll:
Om den nu är nymålad?
se nu till att skaffa fram en kamera illa kvickt :D
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re:

Post by Rogge »

Matzie wrote:Meeeeeeeen vafan :evil:
Jag vill ju ha bilder på din nymålade fina motor :roll:
Om den nu är nymålad?
se nu till att skaffa fram en kamera illa kvickt :D
den är ju tyvärr inte målad.. har fortfarande färg kvar att slipa bort på den... har liomx inte blivit av, bygger ist fästen för allt som ska dit, o sen lackar jag blocket o toppen.. samt allt annat som ska lackas.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

nu när man är sjuk, så kan man ju inte va ute o jobba på bilen :( men man kan ju sitta o spåna på stuket man vill ha sen :D

först ska jag lacka bilen grå, eftersom jag har sån grundfärg. sen så ska den bli sänkt, med breddade plåtisar, svart med pepitatak (schackrutor) på ungefär 1*1 dm. o peepmirrors. planbaklucka utan handtag o regplåt (sätter den under kofångarn som jag inte har fästen till än :?) typ \"vanlig raggazon\" stuket.

men motorn ska jag ju bygga som jag tänkt ändå.. så det kommer nog bli en liten \"aha upplevelse\" för de som ser den :) hehe
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

det enda som hänt nu är att jag byggt ett till fäste till luftvågen, som bara ska borras o svetsas dit. sen har jag fått nys om en lamelldiffad bakaxel till duett eller amazon som jag ska kika på i veckan :D och idag blir det eventuellt att hämta ett svart säte till, en 240 bakaxel (som polarn vill bli av med för den ligger ivägen, kan ju sätta den på 142an annars :)) och _kanske_ en vaccumklocka til len bubbla. (dubbelverkande)

sen har jag tagit mej i kragen o beställt en digitalkamera! :D kommer väl i veckan. så då ska det fotas.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

fick lite bilder av polarn som köpte amazonen av mej, som jag sen köpte tillbaka :) han böt bakdelen, skärmkanterna, krockade fronten :roll: samt gjorde en del rostlagning.

förar dörren har jag på min nu, fast i svart utf. sen har jag passagerar dörren från den gule ARZ som finns i en annan tråd.

Image
bruno (hunden) tyckte inte om bilen :roll:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
provmonterade en epafälg. tror däcket va 295 eller nått sånt..
Image
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

då har man meckat lite mer, o testat nya kameran! den funkar bra. lär mej fortf. så bilderna är väl inte skitbra om man säger så.

bilder
Image
motorrummet, ska borra lite hål i ett fäste till luftvågen så jag kan montera den ordentligt.
Image
det är inte mycket frigång, men det borde räcka, annars får jag montera motorn stumt. :twisted:
Image
min växellådsbalk, orginal infästningar i låda i kaross, reten hembyggt, ska förstärkas mer. nån gång. :roll:
Image
740 kul, väger typ 100 gånger mindre än amazonens orginal
Image
Volvo fördelare, med bubbla vacuumklocka. ska tydligen vara dubbelverkande. märker väl det när man spikar sönder motorn..

det var allt för denna gången.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Post by Cpt Tuttle »

Ser man på... Nån får ju gjort nåt också...
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

hehe, ja med det är inte mycket..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

meckat lite idag igen, helsvetsat taket på utsidan. samt lekt lackerare :)

Image
Image
indredningen, som den ser ut idag.
Image
bakaxeln som jag plockade hem från polaren förra veckan

Image
lackade en skärm till 142an, (mest på skoj inget seriöst på den än) o det va färg kvar i sprutan, så jag tänkte att amazonen kunde få sig en dusch. jag har aldrig hållt i en färgspruta innan, men jag blev nöjd med skärmen, den va lättlackad, men på amazonen blev dte rinningar o så, måste lära mej sprutan tror jag...

skärmen blev såhär
Image
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Post by Danne_Sthlm »

Så du fick andvändning av färgen tillsist? Det blev ju riktigt bra det där ju.

Mvh Danne
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

japp! ska använda den lite mer snart. ska göra klart allt i motorrummet, sen blästra, spackla slipa o sen ska jag gruna hela bilen, inne i o utanpå. :D
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply