ang. Fläkten

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

ang. Fläkten

Post by Rogge »

bara en snabb fråga..
ska det vara vatten i fläkten? det har jag i min nämligen.. lossade lite slangar för att bättre komma åt när jag pillade och det var en hel del vatten där..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

*

Post by Henke 12136 »

J avisst sja det vara vatten i fläkten. Vissa modeller såldes med Guldfiskar också, men ryktet säger att de bilarna bara gick på export. :lol:
sorry
Hmmmm. Verkar som om det läcker in nånstans kanske...
-anglofil-
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

ja jo.. men jag gillar nog guppyfisk bättre=)
det är nog så att det läcker in ja.. den stod ute innan jag han röja i garaget och då regnade det.. jag vet var det har läckt in så..där vid gallret vid framrutan..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det går en dräneringsslang från värmepaketet i motorrummet. Om du försiktigt plockar bort luftintagssargen bakom motorhuven kan du se ifall det är igentäppt i botten där vattnet skall kunna rinna ut.

I värsta fall får du kanske lossa värmepaketet, men det är ju relativt lätt gjort det med.

Luftintagssargen sitter med \"klips\" rakt ned i plåten. Linda en mjuk trasa runt något tunnt platt föremål som du försiktigt kan sticka in och \"bända\" lite grann med så att du får upp sargen. Ta det lugnt, sargarna är ömtåliga och ovanliga. Och lacken är ju onödig att skada.
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

vilken tur att folk är kompetenta på detta forum och att man har en sån lätt meckad bil=) :D :D :D
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply