Stötfångare fram

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Blå_Faran
Posts: 37
Joined: Sat Apr 10, 2004 9:39 am
Location: Österbotten i Finland

Stötfångare fram

Post by Blå_Faran »

Finns det någon som har ritningar eller liknande till en sportigare fram stötfångare till en 70 ás Amazon?? Jag har en Amazon - 70 som i förra somras fick en sportkamaxel,och ett bättre topplock, jag kapade oxå fjädrarna varvet runt så dom blev ca 2,5 varv kortare!! Bilen e blå och den borde få ny stötfångare för att få den att se ännu lägre ut!
Pär
Posts: 67
Joined: Sat Feb 28, 2004 4:52 pm
Location: Stockholm

Post by Pär »

Rp Glasiber har frontspoilers dock inga bilder på hemsidan

http://home.swipnet.se/rpglasfiber/

/ Pär
röd -67:a
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Tjena
Är det en ny kofångare du söker eller är det mer en frontspoiler du vill ha??Om det är en kofångare så tycker jag att det räcker med att plocka bort hornen på originalstötfångarna svetsa skarvarna och hålen så den får ett rent utseende och kroma om dom.De blir riktigkt snyggt,speciellt om bilen är sänkt också.

MVH Micke
Blå_Faran
Posts: 37
Joined: Sat Apr 10, 2004 9:39 am
Location: Österbotten i Finland

Amazon V8

Post by Blå_Faran »

Halloj!!

Det är några år sen bilen blev renoverad,jag gick fortfarande i skolan då så pengarna räckte inte riktigt till så då blev kofångaren målad samma färg som bilen(krommet var i dåligt skick), hornen är borttagna! Det är spoiler ritningar jag söker, har tänkt göra en egen i 1,5 mm plåt! Jag skojade en gång om att det vore roligt om skvättlapparna framme skulle ta i marken( så mycke sänkt) förra sommaren tog jag fram vinkelslipen, kapade lite och nu är det inte långt ifrån att skvättlapparna tar i marken! Bilen blev kanske 15- 20 cm lägre och när sommardäcken åker på (195/65-14) så är den ganska låg! MAN FÅR INTE VARA HÖG PÅ VÄGEN!! Motorn fick en snabb trimmning, förra sommaren, portat E topplock (35/44 ventiler) planat, S- kamaxel, och 60 mm rostfritt avgasrör med hemgjorda ljuddämppare! Till sommaren blir det renovering av topplocket, styvare fjädrar, inslipning av ventilerna, möjligen en liten planing till, skulle behöva förgasare och grenrör ännu!!

Mvh Blå Faran Finland
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

....

Post by Amazon_V8 »

Tjena
Jag tror inte du ska behöva några speciella ritningar om det inte är en jätte avancerad plog du är ute efter.Använd fantasin.Sätt dig ner och skissa lite själv,å ut och mät på bilen.Det är ju roligare att ha designat utseendet själv änn att ha nått som någon annan kör runt med.
Kan också tipsa om http://www.hilmersson-racing.com/ kolla igenom denna sidan så kanske du får lite ideér.För övrigt är det enligt mig en av Sveriges snyggaste bilar.

MVH Micke
Blå_Faran
Posts: 37
Joined: Sat Apr 10, 2004 9:39 am
Location: Österbotten i Finland

Amazon V8

Post by Blå_Faran »

Halloj igen!

Det e sant det du säger att något man själv gjort e roligare!!
Då e de ju ingen annan som har något exakt lika!! Skall sätta mig ner och funder lite, ifall det blir bra ska jag lägga upp lite bilder senare!!

Snygg Manta faktiskt, lite BMW inspirerad front i mitt tycke, men fin bil!!

Mvh: Blå Faran
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Hej
Jo det är alltid roligare å göra prylarna själv,Lägg upp några bilder om du får till nått snyggt.Det jag tänkte mest på med manta tipset var att killen har byggt hela kjolpaketet i plåt och att han har designat det själv.

MVH Micke
Post Reply